Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/kaartje-afgekeurd"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/kaartje-afgekeurd"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Kaartje: afgekeurd

Mijn auto moet naar de keuring. Dat leid ik tenminste af uit het groene kaartje dat in mijn bus viel. Zelden zag ik zoveel informatie op zo'n kleine kaart gepropt ...

Belangrijke mededelingen

Het arme groene kaartje kreunt onder het gewicht van de tekstmassa die erop staat. Op de voorkant wordt me verteld waar ik mijn voertuig moet laten keuren. En helemaal onderaan, in een zwart blokje, lees ik: "Belangrijke mededelingen op de keerzijde." Spannend! Vol verwachting draai ik het kaartje om. Wat staat er me te wachten? Winnende lottocijfers? Het telefoonnummer van Johnny Depp?

Verwarrende mededelingen

Nee hoor. Allemaal lange titels in drukletters - vreselijk vervelend om te lezen. En eronder een hele hoop kleine tekst, over hoe ik mijn auto moet voorrijden, welke documenten ik moet afgeven, ... Ik moet het kaartje opnieuw en opnieuw en opnieuw bekijken, voor ik er wijs uit raak. En dan lees ik een mededeling die de voorkant van het kaartje meteen overbodig maakt: "Indien u uw voertuig in een ander station wenst te laten keuren: de keuze is volledig vrij." Daarop volgt een lijst van álle keuringsstations, met adres en telefoonnummer. Allemaal in vette letters.

Hier zouden een copywriter en een lay-outer iets véél beters van kunnen maken ...