Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Goedkoop doet het goed!

 

Goedkope restaurants copywriten goedOp alle wegen komt u taal tegen, ook als u op restaurant gaat. Wat blijkt nu uit onderzoek van de Stanford University? Dat goedkope restaurants anders communiceren dan dure. Anders en volgens mij ook … béter. Want de lowbudgetresto’s scoren goed op schrijf-beter-tests.

Op een bedje van ... normaal doen!

De Spreek-test zegt: lees hardop. Zodat u hoort of een formulering natuurlijk klinkt.
Schrijf dus geen dingen die u niet zegt.

  • duur: op een bedje van sla, met een zalfje van chocolade, in een jasje van Panko
  • goedkoop: met slaatje, met chocolade, met paneermeel

De specialiteit van ... 'u' zeggen

De Ego-test zegt: heb het meer over uw lezer dan over uzelf. Hoe? Zorg dat er in uw tekst meer 'u' of 'jij' staat, dan 'wij’ of 'ik'.

  • duur: selectie van de chef, specialiteit van de chef
  • goedkoop: jouw keuze, aanraders voor jou

Seks en drugs, maar geen rock-'n-roll

Niet alleen restauranthouders kruipen in hun pen. Ook de gasten doen dat, om een recensie te schrijven. Vaak gebruiken ze dan metaforen. Bezoekers van dure restaurants gaan de 'sekstoer' op, met uitdrukkingen zoals 'orgastisch gebakje’. Die van goedkope restaurants laten zich inspireren door de drugswereld. Met formuleringen zoals 'de frietjes zijn als crack'.

Welke taalaanpak bevalt u het meest? Die van de dure restaurants of van de goedkope?
Of kan het volgens u nóg anders?


Tevreden klanten

Snelheid, vriendelijkheid en opvolging
Onze 'over ons' gaat niét over ons!
Uitpakken met knappe foldertekst
Ik bestelde te laat, en toch was mijn tekst op tijd klaar!
Door dat Vlaamse tintje zijn we geloofwaardiger
Boodschap gesnapt én goed verwoord
De betrouwbare partner die we zochten
Open en duidelijk
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Klassieke bank gaat voor sprankelende aanpak
Met de blik van een buitenstaander
Elke tekst is een schot in de roos
Gelukkig met deze contentpartner
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
A message that hits home
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Frisse en vernieuwende schrijfstijl
Webteksten die kleven
Schrijf.be bespaart mij hoofdbrekens
Precies wat we in gedachten hadden

Wat klanten zeggen

Wim, pluimpje voor je tekst! De woorden lijken uit je pen te vloeien - ik wou dat ik ook zo'n pen had ;-)

Nathalie Vanderbeken