string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(57) "https://schrijf.be/nl/blog/geboorte-van-de-call-to-action" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(39) "Een CTA in contentwriting: mag dat wel?" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(57) "https://schrijf.be/nl/blog/geboorte-van-de-call-to-action" ["image"]=> string(59) "https://schrijf.be/images/call-to-action-contentwriting.jpg" ["description"]=> string(113) "Contentwriting is geen copywriting. Dan maar de call to action overboord gooien? Nee. Wél iets anders aanpakken." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Geboorte van de call to action bij contentwriting
Een nieuwe call to action is geboren in contentwriting. Karaktertrekken van de kersverse baby? Hij is informerend, vriendelijk en subtiel. Driewerf hoera!
Vreugde bij Schrijf.be. Want met trots kondigen wij u aan: de geboorte van de call to action (CTA) in … contentwriting.
Informerende CTA? Wél welkom in contentwriting!
Contentwriting is: meerwaarde voor uw (potentiële) klant neerschrijven. Doet u dat al? Prima. Haal er nu alles uit, door zo vaak mogelijk naar andere content te verwijzen. Hoe? Met uw call to action.
Wát?! Is die niet doodverklaard in contentwriting? Ja, als u hem gebruikt voor commerciële platitudes. Niet als u er uw lezer mee informeert. Het gaat dus om … de wedergeboorte van de call to action. De feniks herrijst uit zijn as.
Verwijs naar uw contentwriting-stukken
Stel, u schrijft een blog. Welke newborn call to action mag u daarin stoppen? Diegene waarmee u uw lezer dieper laat graven in uw inhoud. Link naar een ouder artikel. Verwijs naar een tippagina. Of lok uw lezer naar uw social media. Het effect: u toont uw hulpvaardigheid. En uw lezer krijgt nóg meer vertrouwen.
De call to action leidt naar ... meer content.
Uw contentwriting-CTA is lief
Belangrijk om te weten: stop deze baby niet in een schreeuwerig kruippakje. Kies voor een onopvallend rompertje. Want uw CTA in contentwriting is:
1. vriendelijk – Gebruik een informatieve zin, in plaats van een bevel.
2. subtiel – Maak een hyperlink in uw tekst, in plaats van een aparte button. Voorbeelden? Kijk eens hierboven. Hoe ik u eerst doorverwees naar een tippagina over de call to action en daarna naar een artikel over de doodverklaarde CTA.
Zo, wij gaan de suikerbonen verder inpakken! En u?