string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(38) "https://schrijf.be/nl/blog/fotofabriek" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(38) "https://schrijf.be/nl/blog/fotofabriek" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Fotofabriek
Waarom geraken u en ik hopeloos gefrustreerd van zoveel klantendiensten? Omdat ze niet luisteren, met standaardoplossingen komen aandraven of de hete aardappel doorschuiven. En omdat ze zich verschuilen achter een taal die ambtelijk, afstandelijk en onpersoonlijk is.
Eenvoudige verademing
Wat een verademing is het als je fotoboek verkeerd geleverd wordt.
Verkéérd? Jawel, hoor, omdat de briefwisseling die erop volgt, puik is. Een staaltje van hoe een mens van één bedrijf een mens van een ander bedrijf helpt - in doodgewone taal zonder overbodige franjes. (Alleen die 'Beste Wim' hoefde nu ook weer niet ...)
Daarom gaat mijn welgemeende dank richting Fotofabriek: voor zijn heldere communicatie zonder franjes. En voor de manier waarop zijn medewerkers een blundertje zonder omhaal rechtzetten:
- Hallo
Ik kreeg net het bestelde fotoboek aan.
Alleen: de kaft is niet in linnen, maar in gewoon standaard plastic (zie bijlage) – ondanks de ‘oké’ op uw ‘Goedgekeurd’-kaartje. Wat nu?
Mvg
Wim Van Rompuy
- Beste Wim
Bedankt voor uw e-mail. Onze welgemeende excuses dat het fotoboek niet goed is aangekomen. We hebben het direct uitgezocht, en we zien dat er iets niet goed is gegaan in ons systeem. Hierdoor is de omslag niet met linnen gemaakt. Sorry!
We willen u graag voorzien van een goed fotoboek, de kosten zijn voor onze rekening.
Had u nog aanpassingen willen maken in het boek? Dan willen we daar gelegenheid voor geven.
We horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Ageeth Roelofs
Fotofabriek klantenservice
- Hallo
Ik dank u voor uw snelle en concrete antwoord.
En ben zeer te spreken over uw voorstel.
Het fotoboek mag in productie gaan zoals het er nu uitziet – zonder aanpassingen.
Bedankt!
Met vriendelijke groeten
Wim Van Rompuy
- Beste Wim,
Bedankt voor uw reactie.
Fijn dat we het op deze manier mogen oplossen.
We gaan het fotoboek opnieuw in productie nemen.
U krijgt bericht als we het versturen.
Met vriendelijke groet,
Marieke de Vries
Fotofabriek klantenservice