string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/er-was-eens-airco-op-de-trein" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/er-was-eens-airco-op-de-trein" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Er was eens ... airco op de trein
Copywriting is storytelling. Een bekende spreuk - hier althans.
En dat had de NMBS met deze advertentie ook door:
Klik op de afbeelding om ze te vergroten
Met één beeld en één zin schept de advertentie een volledig verhaal. Niet het meest originele, maar een boy-meets-girl-plot werkt altijd, zeker met een 'Beauty & de Nerd'-sausje erbovenop. Vincents haarscherpe, verblufte gezicht, zachte zonnestralen door de gordijntjes en de suggestie van een wondermooi meisje (misschien is Louise wel een 'botergezichtje', wie weet): wat is de NMBS een droom om mee te reizen! Dat vertelt dit verhaal althans. En het werkt, of zou u twee keer kijken naar de melding 'nieuwe treinen: nu met airco'?
Bestemming (stap voor stap) beter
U zou haast vergeten dat vertragingen, norse pendelaars en snikhete - of net ijskoude - wagons ook figureren in NMBS-verhalen. Maar hé: aan dat laatste doen ze nu alvast iets. Gelukkig voor Vincent.