string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/een-nieuwsbrief-you-cant-refuse" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/een-nieuwsbrief-you-cant-refuse" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Een nieuwsbrief you can't refuse?
Onlangs nam ik deel aan een onlinewedstrijdje van Androidworld. En terloops vroegen deze Android-fanboys of ik me wilde abonneren op hun nieuwsbrief.
Nu ja, terloops. Bedrijven proberen 101 technieken uit om hun nieuwsbrief aan de man te brengen. U ontsnapt er vast ook niet aan. De ene keer is de keuze open, de andere keer is uw 'ja' vooraf ingevuld. En nog een andere keer blijft dezelfde pop-up opduiken. Totdat u zich inschrijft.
Sommigen grijpen zelfs blogberichten aan om hun eigen nieuwsbrief in de kijker te plaatsen. :-)
Enthousiasteling of chagrijn
Androidworld deed het zo:
Over de copywriting kunnen we kort zijn. Die moet beter.
Pst, jongens van Androidworld: een Belgische copywriter kost minder dan een Nederlandse!
(In tegenstelling tot onze voetballers. Hè hè!)
Maar het concept? Dat vind ik top.
Wie durft er 'Nee' aan te vinken, en zichzelf een chagrijn te noemen?
Akkoord, ik deed het. Omdat ik de berichten van Androidworld al volg met mijn RSS-lezer. Maar zelfs dan twijfelde ik even voor ik mijn keuze maakte. Ik durf te wedden dat deze formulering heel wat abonnees oplevert.
Uw oordeel
Wat vindt u: geniale zet of botte belediging van de klant?
Kies een kant in het commentaarvak hieronder.
Of bent u een chagrijn? ;-)