string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/de-uitstraling-van-een-scampi" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/de-uitstraling-van-een-scampi" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
De uitstraling van een scampi
Gezellig op restaurant gaan: het voedt de copywriter ... én de Schrijf.be-blog. Meestal is de menukaart de bron van inspiratie: zij prikkelt onze talenknobbel even hard als onze smaakpapillen. Met verleidelijke suggesties, vreemde lichaamsdelen, of smakelijke omschrijvingen.
Maar toen ík onlangs in zo'n heerlijk eethuisje de benen onder tafel stak, was het niet de kaart die de aandacht trok. Wél een collega-bezoeker. Hij bestelde met veel aplomb: de scampi-loek.
Voor wie nu net als ik begint te mijmeren over roze servetten en een als ober verklede garnaal, deze rechtzetting: de menukaart had het maar gewoontjes over scampi (met) look.