string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_scoreningoogle" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(31) "Houd u Google aan het lijntje? " ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_scoreningoogle" ["image"]=> string(24) "images/seo-schrijven.jpg" ["description"]=> string(67) "Scoren in Google? Vul uw website met steengoede content. Check hoe!" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Wat is SEO-schrijven?
Met SEO-schrijven zorgt u ervoor dat uw webteksten hoog scoren bij uw lezers én bij Google.
Hoe SEO-teksten schrijven?
Hoog in de Google-resultaten schitteren? Het codewoord is: inhoud. Góéde inhoud. Veel inhoud.
Zoeker = klant van Google
Google is een bedrijf als een ander. Het wil klanten maken en houden.
Vraag: hoe werft ú een klant en hoe houdt ú hem tevreden? Door hem snel en precies te bieden wat hij vraagt, professioneel advies inbegrepen.
Vraag: hoe houdt Google zijn klant tevreden? Idem: door zijn vraag snel, precies en professioneel te beantwoorden.
Zo, daarmee weet u meteen welke pagina's Google hoog laat scoren: snelle pagina's met excellente inhoud. Scoren in Google = driekwart inhoud.
High-quality sites om te scoren in Google
Google maakt geen geheim van wat een 'high-quality site' is. Merkt u hoe belangrijk inhoud is?
Prima pagina's zijn voor de zoekrobot:
- geloofwaardig en deskundig
- helder, origineel en met toegevoegde waarde
- vlot geschreven, zonder stijl- of spelfouten
- netjes ingedeeld (uw kennis deelt. Die trekken Google-klanten uw website in. Overtuigt u hen daar van uw kennis? Dan klikken ze door naar uw verkooppagina's. En worden zij ook úw klant.
SEO-schrijven = nieuwe inhoud
Hecht u nog belang aan het nieuws van vorig jaar? Google ook niet. Het weet precies welke websites werken aan hun inhoud. Zoals met maandelijkse tips of een blog.
SEO-schrijven = een kwart techniek en reputatie
Scoren in Google draait dus in de eerste plaats om waardevolle inhoud creëren – en blijven creëren. Voor de rest vertrouwt u op betrouwbare SEO-specialisten:
- Leg geen technische struikelblokken voor Google.
- Leid Google niet om de tuin.
- Laat betrouwbare websites naar u linken.
- Mik op regionale resultaten.
Slotsom: om te scoren bij Google komt u al een eind met gezond verstand en puike webteksten. En als wij nu iets op overschot hebben ... Helpen we u een handje met uw webteksten?