string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_factsheet" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(117) "Hoed u voor overtollig ballast in uw fact sheet. Zo schept u ruimte voor wat uw lezer echt wilt: gerichte informatie." ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_factsheet" ["image"]=> string(40) "images/blog/julius-caesar-626422_640.jpg" ["description"]=> string(136) "Uw lezer bombarderen met een overdaad aan informatie? Geen goed idee. Kies voor een fact sheet en groepeer product- en bedrijfsgegevens." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Facts and figures: ga voor een fact sheet
Met technische gegevens wekt u geen interesse. Probeer dus niet om alles in één fact sheet te proppen. Schuif de producteigenschappen aan de kant als u uw troevenblad schrijft.
Verdeel en heers
Voordelen en feiten
U krijgt ze vast ook: mailings, flyers, nieuwsbrieven en promotionele aanbiedingen die bol staan van de informatie. Zo tjokvol dat er geen centimeter witruimte meer over is.
Uw oog blijft nergens 'haken' en u keilt verveeld het papier de prullenmand in.
Hou uw fact sheet luchtig
Wat gaat er dan fout?
De tekstschrijver weet te veel. En propt álle technische kenmerken en álle mogelijke voordelen op eenzelfde pagina. Onder het motto: hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Terwijl de oplossing voor de hand ligt:
- Kies uw doel. Focus op het ultieme voordeel en bouw alleen daar uw verhaal rond.
- Creëer ruimte. Verwijs alle technische gegevens, product- en bedrijfsinformatie naar een begeleidend feitenblad.
Fact sheet: feitenblad
Met naakte technische gegevens wekt u niemands interesse. Toch moet u ze wel degelijk aanbieden om uw beweringen te staven. Verzamel ze daarom op een A4-pagina, die u bijvoorbeeld bij uw verkoopbrief steekt.
Stuurt u een elektronische nieuwsbrief – of zelfs een sms? Dan verwijst u de productspecificaties naar een 'landingspagina' of een pdf-document op het web.
Fact sheet: troevenblad
Schrijf.be ontwikkelde een unieke fact sheet: het troevenblad. Dat geeft antwoord op die ene vraag die uw prospect zich stelt: "Welke diensten of producten hebt u waarvan ik beter word?"
Met uw eigen troevenblad in handig pdf-formaat beschikt u over een uiterst krachtig promotiemiddel. Als download op uw website, als bijlage bij mailings, offertes en persmappen, als 'achterblijvertje' na verkoopgesprekken en presentaties.
Fact sheet: verdeel en heers
De moraal van het verhaal? Schuif producteigenschappen en bedrijfskenmerken aan de kant wanneer u wilt overtuigen of de interesse wekken. Verwijs ze naar een aparte pagina, zodat u ruimte voor échte argumenten creëert.
En denk er eens over na of uw bedrijf ook op één pagina zou passen. Wij weten alvast van wel.