string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_egoscan" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(39) "Schrijft u voor uw klant of over uzelf?" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_egoscan" ["image"]=> string(50) "https://schrijf.be/images/sm-egoscan-hamburger.png" ["description"]=> string(62) "www.egoscan.be legt bloot of uw klant zich in uw aanbod vindt." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Egoscan
Als u uw lezer niet aanspreekt, laat hij uw tekst links liggen. Leg dus zelf uw ego aan de kant: spreek niet over uzelf, maar over de voordelen voor uw lezer.
Schrijf voor uw lezer, niet over uzelf
U steekt veel energie in het schrijven van uw teksten. Dan wilt u toch dat die ook gelezen worden? En dat lukt alleen maar als u niet over uzelf spreekt.
"Wij doen dit. Ons product is zus. Onze dienst is zo."
Goh, fijn voor u. Maar wat heb ik eraan als lezer? Als ik me niet aangesproken voel, laat ik uw tekst links liggen.
Daarom staan de eerste regels van dit blogartikel bol van 'u'.
Doe de schrijfscan - áltijd!
U trapt veel sneller in de 'ik/wij'-val dan u denkt. Terwijl uw redder in nood wacht – gratis! Kopieer en plak élke commerciële tekst in Egoscan.be.
Die vertelt u meteen of u voor uw lezer schreef, of over uzelf. In dat laatste geval herwerkt u uw tekst. Want doet u dat niet? Dan bezoedelt u uw bedrijfsimago met egocentrische vlekken.
Probeer het eens
Testen? Kopieer en plak deze nieuwsbrief eens in de Egoscan.
Het resultaat: hij gebruikt drie keer vaker 'u' dan 'ik'. En dat is goed voor ... ú.
Droog die tranen
De Egoscan van uw eigen tekst gedaan en ontgoocheld?
Bel dan naar +32 (0)15 27 55 10. Schrijf.be-coördinator Ilse droogt er uw tranen. En stelt u dan de Schrijfbe'er voor die u zó uit de nood helpt.