string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(65) "https://schrijf.be/nl/blog/contentmarketing-voor-kleine-bedrijven" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(38) "Contentmarketing voor kleine bedrijven" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(65) "https://schrijf.be/nl/blog/contentmarketing-voor-kleine-bedrijven" ["image"]=> string(27) "images/contentmarketing.jpg" ["description"]=> string(102) "Contentmarketing alleen voor grote bedrijven? Zeker niet. Dit zijn de voordelen voor kleine bedrijven." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Klein bedrijf? Groot in contentmarketing!
Contentmarketing is niet alleen weggelegd voor multinationals. Ook uw bescheiden organisatie springt al met een klein budget op de kar. Etaleer gewoon uw authenticiteit en expertise in de onlinewereld.
De grote jongens doen aan contentmarketing om niet áchterop te geraken. Maar als kmo neemt u vóórsprong op uw concurrenten. En pakt hen zo in de sprint door aluw troeven helemaal uit te spelen.
Contentmarketing = uw authenticiteit tonen
Als compacte organisatie hebt u sowieso een voordeel: u staat dicht bij uw klant. Weerspiegel die persoonlijke aanpak ook in uw contentmarketing.
U bent:
- écht – Stop uw communicatie in een authentiek jasje. Werk dus met foto’s van uzelf, uw medewerkers, klanten en leveranciers. Echte mensen, geen modellen met een tandpastalach.
- hartelijk – Toon dat u klaarstaat voor prospects en klanten en leg hen in de watten. Hebt u een wijnhandel? Geef eens een proeverij. Verkoopt u software? Hou een gratis workshop.
Contentmarketing = uw expertise etaleren
Een andere grote kracht als kleintje: u hebt véél kennis en passie in huis. Pak daarmee uit! Door uw expertise te delen wordt u vanzelf de thought leader in uw sector. Contentmarketing is:
- content creëren – Geef tips. Giet uw FAQ’s in een lijstje. En reik uw lezer toffe ideeën aan.
- content cureren – U hoeft niet altijd zelf het warm water uit te vinden. Deel straffe, relevante content van anderen (mét bronvermelding, uiteraard).
Contentmarketing via gratis kanalen
Geen betere plaats om uw thought leadership te etaleren dan online. Het is dáár dat de consument u zoekt: zorg dat hij u vindt. En met gratis onlinetools is contentmarketing ook voor u haalbaar:
- blog – Met WordPress installeert en onderhoudt u gemakkelijk uw eigen blog.
- social media – Platformen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn zijn ideaal om uw klant aan u te binden.
Contentmarketing is een proces van vallen en opstaan. Sommige acties zijn een overdonderend succes, andere sterven een stille dood. Mijn advies? Probeer alles eens uit in het klein. Kijk wat werkt voor ú, en ga op dat elan voort.