string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/content-schrijven" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(61) "Geen zin of tijd om content te schrijven? Schakel anderen in!" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/content-schrijven" ["image"]=> string(50) "images/Depositphotos_167016454_xl-2015vierkant.jpg" ["description"]=> string(97) "Goede content schrijven is een hele uitdaging. Geen zin om ze aan te gaan? Schakel hulplijnen in." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Laat anderen uw content schrijven
Geen tijd of inspiratie om uw content te schrijven? Besteed die taak dan uit aan welgekozen vrijwilligers.
Uw site systematisch vullen en uw doelpubliek telkens opnieuw verrassen? Mooi in theorie. Maar als ondernemer of communicatiemedewerker botst u op te weinig inspiratie, tijd of energie.
Hebt u ook het budget niet om interne of externe contentschrijvers in te zetten? Selecteer dan zorgvuldig uw leger Chinese vrijwilligers, en laat hen uw content schrijven.
Ook klanten kunnen uw content schrijven
Zijn uw verkooppagina’s heerlijk gaar? En wilt u uw doelpubliek nu verleiden met waardevolle info? Spreek dan gerust uw klantenbestand aan. Om content te schrijven over:
- originele manieren om uw product te gebruiken
- tips die anderen gegarandeerd de ogen openen
- positieve ervaringen met uw diensten of producten
In blogposts, reviews of testimonials kunnen klanten hun ei kwijt. En via een forum laat u hen onderling van gedachten wisselen. Méér interactie en nuttige info op uw site. En minder werk voor u en uw klantendienst! (Al raad ik aan om een oogje in het zeil te houden, en bij te sturen waar nodig.)
In blogposts, reviews of testimonials kunnen klanten hun ei kwijt.
Content schrijven? Vergeet uw partners niet ...
Vraag een van uw partners om content te schrijven voor uw blog. Zo zet hij zichzelf in het zonnetje, terwijl hij uw bedrijf vanuit een verrassend perspectief belicht.
… en vraag uw collega’s naar content
Ja, schrijven is een vak apart. Toch schuilt er ook in uw onderneming talent. Hoe ervaart iemand van het backoffice zijn werk? Waarom is uw collega van de sales zo enthousiast? Gevarieerde stemmen maken uw site kleurrijker. En wilt u geen mal figuur slaan – kies dan voor snelle tekstcorrectie.
Nog een stap verder? Optimaliseer uw webpagina’s en blogs. Laat bijvoorbeeld eerst de content schrijven door uw ‘vrijwilligers’, verwerk uw keywords er achteraf in … en scoor in Google met een minimale inspanning.