Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

10 inspirerende tips om content te recycleren

Content recycleren is modulair denken, én voortbouwen op de inhoud die u al hebt. Want content bestaat uit talloze stukjes info, die perfect passen in bijvoorbeeld infographics. Of het mooie weer maken op uw social media. Met deze tien tips opent u een container aan recyclingmogelijkheden. 

content recyclerenLaat me meteen een mythe doorprikken: als onderneming hoeft u níét altijd met nieuwe content op de proppen te komen. Content recycleren is een even waardevol deeltje van uw strategie. Vaak verpakt u oudere teksten al met een minieme inspanning tot sprankelende nieuwe inhoud.

Content recycleren: eindeloze mogelijkheden

Uw mogelijkheden om content te recycleren zijn eindeloos. Uw inspiratiebron? Deze 10 recyclagetips:

  1. Giet onderzoeksresultaten of veelvoorkomende vragen in een infographic, presentatie of video.
     
  2. Pas een bestaand blogbericht aan aan de nieuwste ontwikkelingen in uw sector, en publiceer het als nieuwe content.
     
  3. Verwerk een trending keyword in een bestaand webartikel of maak een SEO-versie van gedrukte content. En genereer zo nog meer zoekverkeer.
     
  4. Herwerk uw speech tot een opiniestuk. Of voeg uw antwoord op een klantenvraag toe aan uw FAQ. Kortom: experimenteer met nieuwe tekstvormen. 
     
  5. Bundel tweets en andere infobrokjes. En maak snel en eenvoudig checklists, hoe?-artikels en tipteksten zoals … ’10 inspirerende tips om content te recycleren’ ;-)
     
  6. Maak lijstjes met weblinks die thematisch samen horen. En presenteer het als handig contentoverzicht aan uw lezers.
     
  7. Transformeer uit een brochure een kaderstuk tot blogpost, tweet een PowerPoint-slide, gebruik een klantenquote in een advertentie, …
     
  8. Plunder interne e-mailberichten en rapporten, en gebruik de buit op uw social media, of als basis voor een whitepaper. Deel natuurlijk geen vertrouwelijke info.
     
  9. Verwerk uw nieuwsbrief tot blogpost, webartikel of tippagina. En schenk hem zo het eeuwige leven op uw website.
     
  10. Open een document om geschrapte contentideeën te bewaren. En gebruik ze wanneer ze echt relevant zijn.

Samengevat: content recycleren = voortbouwen en modulair denken

Content recycleren? Bouw voort op wat u al hebt en denk modulair: content is opgebouwd uit talloze brokjes inhoud. Ideeën, cijfers, visuals, … die perfect passen in andere communicatiemiddelen. Of die het mooie weer maken op uw social media.

Zo creëert u ecologische content, en scoort u opnieuw met wat u anders zou weggooien.


Tevreden klanten

Trainees verguld met de hands-on workshop
Het hart van onze website
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
Georganiseerd, persoonlijk, helder
Mijn klant keurde de tekst zonder wijzigingen goed
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter
Authentic while still meeting SEO needs
Best confronterend, maar ook léuk
Jullie schrijven, en jullie schrijven uitstekend. Punt.
Sprookjesachtige samenwerking
De kwaliteit waarop ik had gehoopt
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
De Schrijfdokter blies me van mijn sokken
Mijn folder doet nu het werk voor mij
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost
Open en duidelijk
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Drie paar handen leveren vakwerk
Schrijvers en blijvers
De ideale partner die zekerheid geeft

Wat klanten zeggen

Ik wil jullie nog eens hartelijk danken voor al het geleverde/professionele werk. Met ongeveer 85 aanwezigen was het een geslaagd opzet en een door de aanwezigen sterk gewaardeerd congres. We kijken dan ook tevreden terug op ons eerste congres.

Paul Robrechts
Robrechts & Thienpont