10 inspirerende tips om content te recycleren
Content recycleren is modulair denken, én voortbouwen op de inhoud die u al hebt. Want content bestaat uit talloze stukjes info, die perfect passen in bijvoorbeeld infographics. Of het mooie weer maken op uw social media. Met deze tien tips opent u een container aan recyclingmogelijkheden.
Laat me meteen een mythe doorprikken: als onderneming hoeft u níét altijd met nieuwe content op de proppen te komen. Content recycleren is een even waardevol deeltje van uw strategie. Vaak verpakt u oudere teksten al met een minieme inspanning tot sprankelende nieuwe inhoud.
Content recycleren: eindeloze mogelijkheden
Uw mogelijkheden om content te recycleren zijn eindeloos. Uw inspiratiebron? Deze 10 recyclagetips:
- Giet onderzoeksresultaten of veelvoorkomende vragen in een infographic, presentatie of video.
- Pas een bestaand blogbericht aan aan de nieuwste ontwikkelingen in uw sector, en publiceer het als nieuwe content.
- Verwerk een trending keyword in een bestaand webartikel of maak een SEO-versie van gedrukte content. En genereer zo nog meer zoekverkeer.
- Herwerk uw speech tot een opiniestuk. Of voeg uw antwoord op een klantenvraag toe aan uw FAQ. Kortom: experimenteer met nieuwe tekstvormen.
- Bundel tweets en andere infobrokjes. En maak snel en eenvoudig checklists, hoe?-artikels en tipteksten zoals … ’10 inspirerende tips om content te recycleren’ ;-)
- Maak lijstjes met weblinks die thematisch samen horen. En presenteer het als handig contentoverzicht aan uw lezers.
- Transformeer uit een brochure een kaderstuk tot blogpost, tweet een PowerPoint-slide, gebruik een klantenquote in een advertentie, …
- Plunder interne e-mailberichten en rapporten, en gebruik de buit op uw social media, of als basis voor een whitepaper. Deel natuurlijk geen vertrouwelijke info.
- Verwerk uw nieuwsbrief tot blogpost, webartikel of tippagina. En schenk hem zo het eeuwige leven op uw website.
- Open een document om geschrapte contentideeën te bewaren. En gebruik ze wanneer ze echt relevant zijn.
Samengevat: content recycleren = voortbouwen en modulair denken
Content recycleren? Bouw voort op wat u al hebt en denk modulair: content is opgebouwd uit talloze brokjes inhoud. Ideeën, cijfers, visuals, … die perfect passen in andere communicatiemiddelen. Of die het mooie weer maken op uw social media.
Zo creëert u ecologische content, en scoort u opnieuw met wat u anders zou weggooien.