string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/blaas-je-tekst-tot-leven" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/blaas-je-tekst-tot-leven" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Blaas je tekst tot leven
Wij, copywriters, schrijven onze teksten voor iedereen - soms ook beleggers. Hun taal spreken? Een fikse uitdaging. Want in de wereld van cijfers en beurstermen loopt u snel verloren.
Levendige tekst? Bruisende beurs
Speculatie, afloopdatum, cash flow, obligatie, disconto ...: niet alleen het typische woordgebruik maakt het lastig. Schrijft u voor beursexperts? Dan moet u ook op de tone of voice letten. Want die maakt het verschil! Dat blijkt uit een studie van het Georgia Institute of Technology.
Hun besluit? Een levendige formulering beïnvloedt de beslissingen van kortetermijninvesteerders. Emotioneel, interessant en prikkelend taalgebruik trekt hen over de streep. Want blaast een resultaat de analisten omver? Of kent een aandeel een explosieve groei? Dan overtuigt het meer dan wanneer een resultaat de verwachtingen overtreft en het aandeel sterk stijgt.
Schrijf.be klopt het Georgia Institute
De Nederlandse onlinekrant nu.nl wijdt een heel artikel aan het feit dat levendige, wervelende zinnen investeerders overtuigen. Interessant, maar ik hoef u uiteraard niet te vertellen dat Schrijf.be dat al lang wist... en dit principe hanteert voor al zijn doelgroepen!