Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Over SEO, alt tags en meer

Met een sprekende foto springt uw artikel in het oog. Bovendien beloont Google u als u foto’s documenteert. Maak dus gebruik van de alt tag en van Open Graph (og). En geef sprekende namen aan uw – kleine – bestanden.

SEO, alt tag en meer: vier tips. Een afbeelding toevoegen aan uw blogpost of artikel? Dat werpt een extra spotlight op uw onderwerp. En het kan u wat omhoog duwen in de Google-ranking.

SEO: alt tags en andere kunstgrepen

Foto’s of tekeningen trekken niet alleen de aandacht van uw surfers. Google beloont u ook wanneer u inzet op afbeeldingen. Wees dus slim en optimaliseer ze voor de zoekmachines met deze vier tips:

1. Vul de alt tag in?

Dat is de omschrijving die u aan uw afbeelding meegeeft. Browsers gebruiken de alt tag om mensen met een visuele beperking extra info te geven. Dus hecht Google hieraan ook belang.

Maak uw omschrijving zo accuraat mogelijk. Post bij een beeld van een hond bijvoorbeeld ‘jonge labrador’ in plaats van ‘hond’. Extra voordeel: uw beeld duikt ook in Google Images op voor de keywords ‘jonge labrador’.

2. Gebruik het Open Graph-protocol

Dicteer de social media welk beeld ze moeten overnemen. Zodat zij niet automatisch uw logo kiezen in plaats van de foto die bij uw artikel hoort.

Voor déze pagina ziet die code er overigens zo uit: 

<metaproperty="og:image"content="images/blog/SEO_alttag.jpg">

<meta property="og:title" content="Afbeeldingen-SEO">
<meta property="og:type" content="article">
<meta property="og:url" content="/nl/hulp/tips/detail/afbeeldingseo">
<meta property="og:site_name" content="Schrijf.be">
<meta property="og:description" content="Optimaliseer de afbeelding bij uw webtekst met een alt tag voor Google. Ontdek hier hoe.">
<meta property="og:image"content="/images/files/afbeeldingseo.jpg">

3. Kies een duidelijke bestandsnaam

Geef uw afbeelding een naam die de keywords bevat en nauw aansluit bij het thema van uw post. Zo heet de foto bij dit artikel ‘SEO_alttag.jpg’.

4. Beperk de bestandsgrootte

Gebruik geen knoerten van foto’s. Hoe groter de bestanden, hoe trager uw website laadt. Dat ergert surfers – en dus ook Google van wie zij de ‘klanten’ zijn. Denk eraan om bestanden in het juiste formaat te plaatsen. Zo is jpeg het beste fotoformaat, gif beter geschikt voor lijnafbeeldingen en logo’s, en png uw toeverlaat voor afbeeldingen met een transparante achtergrond.

Zo, is het plaatje duidelijk? Aan de slag dan!


Tevreden klanten

Met de blik van een buitenstaander
Om van te smullen
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
Heel tevreden van hands-on-mentaliteit
Ze trappen niet in de val om moeilijk jargon te gebruiken
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal
Mijn perfecte match
Echte woordkunstenaars
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Teksten vertaald … én verbeterd!
Die mannen weten wat ze doen!
Open en duidelijk
Afspraken en timing altijd gerespecteerd
Met glans geslaagd voor ‘les parisiens’
Schrijfdokter biedt ruimte om zelf zaken te ontdekken
Zó anders dan wat je elders leest!
Professionalisme is indrukwekkend

Wat klanten zeggen

C'était plus de travail pour vous mais heureusement que vous avez traduit mon texte. Je préfère toujours travailler comme ça ... avec des professionnels!

Véronique Pirson
EkoScripto