string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(82) "https://schrijf.be/nl/blog/5-redenen-waarom-deze-jobadvertentie-een-prijs-verdient" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(82) "https://schrijf.be/nl/blog/5-redenen-waarom-deze-jobadvertentie-een-prijs-verdient" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
5 redenen waarom deze jobadvertentie een prijs verdient
Gisteren viel mijn oog op deze advertentie in Metro.
En ik bleef lezen. Want het was de strafste vacaturetekst die ik dit jaar las:
Klik op de afbeelding voor een grotere weergave
Waarom? Om minstens vijf redenen.
1. Slogan als een magneet
Gezocht: strateeg die niets moet weten van Canada
Schitterende binnenkomer. Want de slogan lokt niet alleen werkzoekenden.
Ze wekt de nieuwsgierigheid van iedereen.
Omdat je het verhaal ruikt: waarom mag een strateeg geen fan zijn van Canada?
Ik - níét op zoek naar een job - las dus voort.
En vroeg me af of ik iemand kende met interesse.
Zo vergrootte de slogan het bereik van de advertentie exponentieel.
2. Menselijke invalshoek
Bij Universal Communication (UC) ben je duidelijk geen nummertje.
Want je voorganger staat zelfs met naam én foto op de advertentie.
People buy people.
3. Snelle aanspreking
Cruciaal in een wervende tekst?
(En dat ís een goede vacature.)
Spreek de lezer aan met u of jij.
Dat gebeurt vrijwel meteen:
Als jij het ook nog eens wilt zeggen:
4. Creatieve copywriting
De tekst van de advertentie straalt het bedrijfsimago uit.
Out of the box, creatief en fris. Enkele voorbeelden:
- De lopende tekst begint 'in medias res', net als een goed boek:
We hebben het voortdurend herhaald:
"Loredana, je vergooit je talent in Canada." - De functie klinkt tof en uitdagend:
Wie (m/v) positioneert de klant op de arbeidsmarkt en stippelt een strategie uit waar Napoleon en Koningin Boadicea een puntje aan kunnen zuigen? - De laatste alinea sluit de cirkel die de slogan opende.
Met een call to action en een laatste knipoog:
En laat Canada een poepje ruiken.
5. Prachtig afscheidscadeau
Klap op de vuurpijl? Dat Loredana een onvergetelijk afscheidscadeau krijgt.
Ze staat in de krant met een advertentie die schreeuwt dat UC haar zal missen.
Want de functiebeschrijving leest als één groot compliment:
Wie (mv) analyseert de briefing van de klant [...] en blijft desondanks glimlachen?
Wauw. Een bedrijf dat zó omgaat met zijn medewerkers? Zelfs als ze vertrekken?
Daar wilt u toch voor werken, niet?