Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(82) "https://schrijf.be/nl/blog/5-redenen-waarom-deze-jobadvertentie-een-prijs-verdient"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(82) "https://schrijf.be/nl/blog/5-redenen-waarom-deze-jobadvertentie-een-prijs-verdient"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

5 redenen waarom deze jobadvertentie een prijs verdient

Gisteren viel mijn oog op deze advertentie in Metro.
En ik bleef lezen. Want het was de strafste vacaturetekst die ik dit jaar las:

UC Klik op de afbeelding voor een grotere weergave

Waarom? Om minstens vijf redenen.

1. Slogan als een magneet

Gezocht: strateeg die niets moet weten van Canada

Schitterende binnenkomer. Want de slogan lokt niet alleen werkzoekenden.
Ze wekt de nieuwsgierigheid van iedereen.
Omdat je het verhaal ruikt: waarom mag een strateeg geen fan zijn van Canada?
Ik - níét op zoek naar een job - las dus voort.
En vroeg me af of ik iemand kende met interesse.
Zo vergrootte de slogan het bereik van de advertentie exponentieel.

2. Menselijke invalshoek

Bij Universal Communication (UC) ben je duidelijk geen nummertje.
Want je voorganger staat zelfs met naam én foto op de advertentie.
People buy people.

3. Snelle aanspreking

Cruciaal in een wervende tekst?
(En dat ís een goede vacature.)
Spreek de lezer aan met u of jij.

Dat gebeurt vrijwel meteen:
Als jij het ook nog eens wilt zeggen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

4. Creatieve copywriting

De tekst van de advertentie straalt het bedrijfsimago uit.
Out of the box, creatief en fris. Enkele voorbeelden:

  • De lopende tekst begint 'in medias res', net als een goed boek:
    We hebben het voortdurend herhaald:
    "Loredana, je vergooit je talent in Canada."
  • De functie klinkt tof en uitdagend:
    Wie (m/v) positioneert de klant op de arbeidsmarkt en stippelt een strategie uit waar Napoleon en Koningin Boadicea een puntje aan kunnen zuigen?
  • De laatste alinea sluit de cirkel die de slogan opende.
    Met een call to action en een laatste knipoog:
    En laat Canada een poepje ruiken.

5. Prachtig afscheidscadeau

Klap op de vuurpijl? Dat Loredana een onvergetelijk afscheidscadeau krijgt.
Ze staat in de krant met een advertentie die schreeuwt dat UC haar zal missen.
Want de functiebeschrijving leest als één groot compliment:

Wie (mv) analyseert de briefing van de klant [...] en blijft desondanks glimlachen?

Wauw. Een bedrijf dat zó omgaat met zijn medewerkers? Zelfs als ze vertrekken?
Daar wilt u toch voor werken, niet?