Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

3 redenen om de website van NewsMonkey dicht te klikken

NewsMonkey. Dé revolutionaire nieuwswebsite, zo werd in november toch met veel tamtam aangekondigd. Het is nog wachten tot midden december voor NewsMonkey van start gaat – en zijn journalistieke capaciteiten bewijst. In tussentijd toont de website hoe u kwaliteitsvolle copywriting naar de afgrond duwt door veel en meer te willen. Drie redenen om de website van NewsMonkey meteen dicht te klikken.

Reden 1: 't beweegt

Doe de test. Open de website van NewsMonkey en absorbeer rustig de info van het eerste scherm. Even lezen wat daar beneden in het tekstvlak sta… Mis poes.

Geen snellezer? Dan pest NewsMonkey u in de eerste tien seconden van uw websitebezoek weg. Het beeld van de homepagina flitst al na een paar tellen naar het volgende beeld. En u zat nét midden in een zin. Misschien geeft u de website nog een kans, en scrolt* u naar beneden.

Ook daar ... woelt het. Misschien ontdekt u het niet tijdens uw eerste websitebezoek – noch bij uw tweede of derde – maar plots staat u toch per ongeluk met uw muis op de NewsMonkey-slogans. Hebbes? Dan glijdt er rechts een tekstblokje met uitleg tevoorschijn. Dus beweegt u over de tweede slogan. En de derde. U-uh. Te veel beweging, zélfs voor de website. Want die weigert nukkig mee te doen aan al dat geflits. En dus gebeurt dit:

Newsmonkeys tekst blokkeert

Overtuigen met woorden? Zorg dan dat uw tekst er gewoon staat. En bespaar uw bezoekers een dolle rit door bewegende tekstvlakken. Niet alleen werd al eerder bewezen dat carrousels enkel thuishoren op de kermis, uw content wordt ook volledig weggeduwd. In het geval van NewsMonkey: niet de beste tactiek om zich te profileren als dé moderne nieuwssite.

Reden 2: stop staring

Eerlijk? Ik voel me bekeken. En ik heb nog moeten uitzoomen om deze print screen te nemen:

newsmonkey gezichten

De mensen achter uw bedrijf tonen, is nochtans een uitstekende marketingtechniek. Wij doen het ook. De foto's van NewsMonkey zijn bovendien speels en origineel. Maar: don't overdo it. Gemakkelijk praten, want wanneer is het te veel? Geen idee. Maar op NewsMonkey staren 42 gezichten u aan – van oprichters, journalisten en investeerders. En het is wachten tot midden december voor die met een écht product naar buiten komen. Dat kan maar beter de moeite zijn.

Reden 3: 't is zoeken naar de relevante informatie

Waarom surft u naar de website van NewsMonkey? Ah ja, om onze gezichten te zien, denken de oprichters. U niet. U wilt bijvoorbeeld weten waarom u mede-investeerder zou worden. Hopelijk hebt u uw leesbril bij de hand:

newsmonkey kleine lettertjes

Alvast applaus voor de krachtige call to action: "Investeer mee!" Maar voor een website die de gezichten van de oprichters levensgroot in uw gezicht duwt, lijken die kleine lettertjes daaronder nét niet om mee te lachen.

Ook naar de andere relevante informatie moet u speuren. De kers op de taart? Wie de knoppen naar de sociale media zoekt, vindt ze ... helemaal onderaan op de pagina. Na negen keer scrollen. NewsMonkey heeft het gebruik van sociale media tot een van zijn speerpunten gemaakt, maar verstopt zijn USP helemaal onderaan – voorbij starende gezichten, tegen elkaar botsende tekstvlakken en onleesbare lettertjes.

Benieuwd naar de lancering

Hoe het dan wél moet? Simpel: door de content voor zich te laten spreken. Gelukkig gaat NewsMonkey midden december live – en verschijnen er vanaf dan ook nieuwsartikels op de site. Hét moment om de website te laten meegroeien met het project, en de overbodige opsmuk vaarwel te wuiven. Kom op, NewsMonkey. Blaas ons omver.

* Ik hoop dat u van scrollen houdt. De makers van deze website hebben er alvast alles op ingezet. 

Reageer