string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/101-marketingtips" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/101-marketingtips" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
101 marketingtips
'101 marketingtips voor ondernemers' is een boek dat u niet vindt in de bibliotheek van een marketinggoeroe. Die bewaart het stiekem in een lade.
'Plug and play'-marketing
Waarom? Omdat dít handzame boek nu eens niet bol staat van de theoretische marketingmixmodellen (lekkere alliteratie). Wel van concrete tips die een kmo (MKB in Nederland) meteen kan toepassen om méér uit de markt te halen. Noem het wat mij betreft 'plug and play-marketing'. Of in de woorden van auteur Desmyttere: "Dit boek is ‘laag-bij-de-gronds'. Het talmt niet bij strategische beschouwingen (Waarom?), maar stoomt meteen door naar de tactische aanpak (Hoe?). En daar vaart ú wel bij."
Bevooroordeeld ... gelukkig
Ben ik als kmo-bedrijfsleider enthousiast over '101 marketingtips'? Nog geen klein beetje. Hoewel ik eerlijkheidshalve beken dat ik ook niet anders kán. Omdat ik een jaar geleden het voorrecht had om het denk- en schrijfwerk van Peter in hapklare tekst te gieten. En bij die opdracht zelf heel wat ideeën opraapte.
Marketing > reclame
Desmyttere voert een kruistocht tegen het eenzijdige reclamedenken. Advertentietje hier, mailinkje daar ... en we doen aan marketing, meneer! Peter weet uit ervaring dat die oogkleppenaanpak niet rendeert. Marketing is zo veel meer en - nu wordt het pas mooi - hoeft vaak zelfs niets te kosten.
Samengevat? '101 marketingtips voor de ondernemer' doet wat het belooft. Niet meer, niet minder.