fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Watermerken zijn chihuahua’s

Uw foto’s watermerken tegen diefstal is zinloos. Maar een watermerk heeft wél nut als wegwijzer: het lokt mensen naar uw website … als u het goed doet.

Watermerken helpen evengoed tegen diefstal als chihuahua’s.

Een watermerk, irritant? Absoluut. Het verpest het beeld en ziet er vaak amateuristisch uit.

Watermerken in het Wilde Westen

Waarom mensen dan tóch watermerken? Als preventie tegen copyrightinbreuken. Maar maak u geen illusies: het internet is het Wilde Westen.* Zet u een infographic, foto of whitepaper online met een watermerk? Dan kunt u die content evengoed gratis op straat uitdelen. Want het Wilde Westen zit vol cowboys. Ze knippen uw infographic bij, halen het watermerk van uw foto weg of ... laten het gewoon staan. Dus uw foto watermerken om diefstal tegen te gaan? Dat is als een chihuahua inzetten om uw huis te bewaken: nutteloos, irritant en belachelijk.

Watermerken voor luiaards

Bekijk diefstal eens van de zonnige kant: uw content wordt gedeeld! Nu alleen nog bewijzen dat die van ú is. Vergeet de cowboys, want daartegen wint u toch niet. Richt uw pijlen op de luiaards. Het goede nieuws? Zij zijn in de meerderheid. Eerlijk: wie ‘recycleerde’ nooit zelf iets van internet zonder bronvermelding? Maar staat de bron als watermerk óp de foto, het filmpje of de pdf? Dan haalt u die er ook niet af. Profiteer van die ingebakken luiheid en gebruik uw watermerk.

Uw foto beschermen met een watermerk? Dat is als uw huis bewaken met een chihuahua: nutteloos, irritant en belachelijk.

Watermerken als lokaas

Watermerken die werken

Zo plaatst u een watermerk als lokaas:
1. Vermeld alleen uw website, met een zo kort mogelijke URL.
2. Maak het subtiel: klein, rechtsonder of buiten het frame.
3. Doe het professioneel: met Photoshop of een specifieke app.

Laat uw chihuahua dus stoppen met beleefd grommen. En geef hem een jasje met uw website-URL. Ja, daarmee geeft u aan dat die foto – waarschijnlijk – uw eigendom is. Maar vooral: u sluist de mensen ook naar u door. En dat werkt: bij fotograaf Nate Zeman landt 50 procent van zijn bezoekers op zijn site door de woordencombinatie van zijn watermerk te googelen. Als u het juist doet (zie kader), is een watermerk ook meteen véél minder irritant. Een beetje zoals een stille chihuahua met een jasje.

 

*Ik beken: ik stal zelfs deze metafoor van fotograaf Zeman.


Tevreden klanten aan het woord

Zij geven onze klanten perfecte webteksten!
Jullie schrijven, en jullie schrijven uitstekend. Punt.
Best confronterend, maar ook léuk
Ik had meteen door dat ze écht met hun vak bezig zijn
Professioneel, betrouwbaar en efficiënt
Webteksten die kleven
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter
Uitpakken met knappe foldertekst
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Afspraken en timing altijd gerespecteerd
Missie en visie? Roep er een buitenstaander bij
Heel herkenbaar voor onze klanten
Hun reputatie snelt hen vooruit
Een constant, hoog niveau
Taalvirtuoos komt aan zijn trekken
Teksten onder stroom
Exact wat ik zocht
Schrijvers en blijvers
Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal
Trainees verguld met de hands-on workshop

Wat klanten zeggen

De tekst was qua niveau helemaal goed. Pluim voor de copywriter!

Marieke Bolle