string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(66) "https://schrijf.be/nl/blog/voor-iedereen-die-ooit-in-de-file-stond" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(66) "https://schrijf.be/nl/blog/voor-iedereen-die-ooit-in-de-file-stond" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Voor iedereen die ooit in de file stond
YOU ARE NOT STUCK IN TRAFFIC. YOU ARE TRAFFIC.
Af en toe kom je een ongelooflijk staaltje copywriting tegen. Dit billboard is een loeiharde stomp in de maag van duizenden automobilisten die zich ergeren in de file. Het perspectief switcht plots van 'ik ik ik in de auto' naar een helikopterbeeld: 'jij als een van die kleine autootjes die de file veroorzaken'.
Doeltreffend?
Een sterk staaltje copywriting? Ja, tot je ziet welk merk de boodschap verspreidt. Een bedrijf dat leeft bij gratie van auto's en files. Moeten zij hun klanten nu echt een schuldgevoel, zo van Stop met al dat autorijden!, aanpraten?
Akkoord, de bedoeling was anders: dankzij je gps ontdek je andere routes en vermijd je files. Maar helaas is dat niet het eerste wat in mij opkomt als ik de slogan lees.
Beeldtaal
Kers op de taart? Het voertuig dat fijntjes geparkeerd staat onder het grote bord. Héérlijk!