Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(40) "https://schrijf.be/nl/blog/versche-visch"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(40) "https://schrijf.be/nl/blog/versche-visch"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Versche visch

Op weg naar kantoor sla ik linksaf bij een kruidenierswinkel. En elke keer tovert die een glimlach op mijn gelaat. Omdat hij pronkt met zo'n heerlijk ouderwetse slogan, die net daardoor de authenticiteit van de uitbater uitschreeuwt: 'VERS IS ONZE LEUZE'.

vers-is-onze-leuze

Wat een zalige oase van rechttoe rechtaan eerlijkheid in de woestijn van holle Engelse multinationalbaselines. Waardoor de ogenschijnlijk banale 'Vers is onze leuze' er na al die jaren weer uitspringt.

Nu, diezelfde eerlijkheid gebiedt mij dan weer te zeggen dat het met die authenticiteit wat tegenvalt. Want het voorbije halve jaar wisselde het winkeltje diverse keren van allochtone eigenaar.

Maar toch, het biedt stof tot nadenken voor copywriters die regelmatig zelf nieuwe slogans en baselines moeten bedenken. Zoals: Schrijf.be, teksten die doen doen.   ;-)