string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(41) "https://schrijf.be/nl/blog/variatie-troef" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(41) "https://schrijf.be/nl/blog/variatie-troef" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Variatie troef
Het schrijven als een vast beroep beschouwen, moet worden gezien als een vorm van waanzin, beweerde Nietzsche.
Toch heeft het ook voordelen. Want als copywriter tuimel je van de ene verbazing in de andere. En huppel je vrolijk van het ene teksttype naar het andere, van b2b naar b2c. Geen twee dagen zien er hetzelfde uit.
Schizofrene kwaliteitsbewaker
Toch bestaat hier nog een overtreffende trap van schrijfvariatie: als kwaliteitsbewaker van een twintigtal copywriters. Die twijfelachtige eer valt mij te beurt. Ik check bij Schrijf.be of elke tekst doet wat hij moet doen: tot actie aanzetten. Doen doen. Door de ultieme argumenten in de gepaste vorm te gieten.
Vandaag hield ik eens bij wat ik onder de schizofrene neus geschoven kreeg:
- boekhoudsoftware: powerpointpresentatie hertalen (FR/NL)
- stripteasekoppel: webteksten herschrijven
- verzekeringen: e-mails en sms'jes schrijven
- coaching: troevenblad schrijven
- evenementenbureau: e-mailing schrijven
- ngo tegen genitale verminking: case report hertalen (EN/NL)
- sociaal secretariaat: offerte herschrijven
- mobiele operator: factsheet herschrijven
- immokantoor: bedrijfsbrochure schrijven
- Europese instelling: website hertalen met SEO
- verpakkingsbedrijf: personeelsblad herschrijven
- verffabikant: SEO-website schrijven
En daarmee leg ik de riem af voor vandaag – die andere kwalletjes moeten er morgen, voor dag en dauw, maar aan geloven!