Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

The love for letters

Opvolger van de wanbetalers bij Schrijf.be? Dat ben ik! Dus wie zijn factuur niet betaalt, krijgt met mij te doen. Een eer die klant *piep* onlangs te beurt viel.

Klant is koning

Kijk, wij zijn bij Schrijf.be de kwaadsten niet. Óók niet bij gevallen van wanbetaling. Dan stuur ik een vriendelijk mailtje met de vraag om te betalen. Helpt dat niet? Dan bel ik de debiteur eens op. En het was toen dat klant *piep* beloofde het geld over te schrijven. Maar helaas ... niets van dat. Dus greep ik wat later opnieuw naar de telefoon. Mijnheer viel uit de lucht: "Over welke factuur gaat het?" Waarop deze mevrouw: "Die u vorige week al ging betalen."

* Hij: "Ah, is dat nog niet gebeurd? Tja, dan weet u wat u te doen staat."
* Ik: "En dat is?"
* Hij: "Gaat u mij nu vertellen dat u niet weet wat uw taak als crediteur is?"
* Ik: "U wilt dus dat wij u meteen een aanmaningsbrief sturen? Mét het risico doorverwezen te worden naar een incassobureau?"
* Hij: "Tja, zo zit dat toch in elkaar he?"

Unieke hobby

Neen, zo zit dat niet in elkaar. Hoe dan wel? Dat de klant meteen betaalt voor wat hij krijgt. Zonder herinneringsmails, zonder telefoontjes, zonder officiële aanmaningen. Een logica die mijnheer x blijkbaar vreemd was. Maar goed, niet veel later viel een gedetailleerde brief met een overduidelijke call to action in zijn bus. En ja hoor, de betaling volgde snel. Op zo een moment vraag ik me dus af waarom dat zoveel voeten in de aarde moet hebben? En ik kan maar één ding bedenken: die man is een fervent verzamelaar van aanmaningsbrieven. Laten we hopen dat hij daarmee uniek is in zijn soort ...

Reageer