string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(38) "https://schrijf.be/nl/blog/texttoolbox" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(41) "Zit uw tekst met haken en ogen in elkaar?" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(38) "https://schrijf.be/nl/blog/texttoolbox" ["image"]=> string(44) "https://schrijf.be/images/blog/stijlgids.jpg" ["description"]=> string(120) "Gedaan met teksten die piepen en kraken. Met een stijlgids als gereedschapskoffer bouwt u een architectonisch pronkstuk." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Stijlgids tegen rammelende teksten
Ik ben zo iemand die – binnen een bedrijfscontext – van richtlijnen houdt. Ze bieden houvast en creëren uniformiteit. Ik laat me dus met plezier gidsen door een stijlgids.
Waar zijn die woordjes?
Het zal dus niet verbazen dat ik een zwak heb voor schrijfgidsen. Maar wat blijkt nu? In de meeste stijlgidsen is taal het kneusje van de klas. Terwijl je struikelt over de beeldrichtlijnen (zoals kleuren, lettertypes en interlinies). Zonde. Want ja, een mooie lay-out is tof. Maar rammelt de tekst? Dan verliest de afzender bij mij al zijn geloofwaardigheid. Een (potentiële) klant verloren, dus.
Hier … in de TextToolbox!
Het goede nieuws: vandaag lijkt er eindelijk een kentering te komen. Toch bij mijn slimme klanten. Communicatieverantwoordelijken van kleine en grote bedrijven maken me helemaal blij wanneer ze vragen: "Maak jij een schrijfgids voor onze organisatie?" Ja, u leest het goed. Een schrijfgids … waarin het woord dus de hoofdrol speelt.
Dat is altijd zo leuk, dat we die gids nu als product aanbieden: Ontdek dan wat TextToolbox deed voor An Van Sande, corporate marketeer bij DELA.