Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Zelf beter leren schrijven?
Dat lukt op een halve dag.

Hoe nieuwe content delen met effect?

Maak werk van een succesvolle strategie op lange termijn en vermijd one shots. Met deze tips bent u alvast een heel eind op de goede weg:

  • Deel uw nieuwe content meermaals.
  • Evalueer en stuur bij.
  • Doseer uw posts en vermijd spam.

nieuwe content delenNieuwe content delen op sociale media is net bowlen. Een aanloop en hop: uw eerste socialmedia-post is weg …
Scoort u nul retweets? Zero likes? Onthoud dan: nieuwe content delen lijkt net op bowling. Druip niet af als uw eerste bal de goot kiest. U krijgt nóg kansen om kegels neer te maaien!
Drie tips voor strike-succes:

1. Benut élke bal

Nieuwe content delen = meermaals gooien

Volgens Moz krijgt een tweet 18 minutes of fame. Daarna verdwijnt hij in de leegte. Maak dus niet de fout om nieuwe content te delen, en meteen op te geven als uw eerste tweet een misser is. Om succesvol nieuwe content te delen: werp meerdere ballen, de volgende dag of meteen enkele uren later. Vroeg of laat gooit u een strike.

2. Schat uw worp in. Pas uw techniek aan

Nieuwe content delen = focussen en bijsturen

Bowlen is geen kinderspel. Net zo min als nieuwe content delen. Kampioenenadvies: fileer uw werptechniek, denk aan oude triomfen, en stuur uw strategie bij.

Of vertaald naar content sharing: hergebruik succesformules om nieuwe content te delen. Experimenteer met alternatieve formuleringen en hashtags, tekstlengtes en tijdstippen, …

Content delen? Beantwoord missers met strikes!

3. Hou het sportief!

Nieuwe content delen ≠ spammen

Nieuwe content delen? Doe zoals op de bowlingbaan, en profileer u niet als succesbeluste etter. Want werken uw vele tweets anderen op de zenuwen? Dan verliest u volgers!

Stel u dus sportief op. Verwar bowlen niet met bombarderen. En deel uw nieuwe content met de juiste frequentie: tweet meermaals vlak na publicatie, een keertje een week later, opnieuw een maand later, …

Opgelet: toom uw bowlhonger in op Facebook en LinkedIn. Updates blijven daar langer hangen. En nu: rrrollen maar!

Een tweet leeft 18 minuten. Doe dus meerdere keren een gooi naar succes. #contentpromotion Deel dit op
Nieuwe content delen? Beantwoord missers met strikes! #contentdelen #contentmarketing Deel dit op
Deelt u waardevolle nieuwe content maar één keer? Dan zwoegde u voor niets. De oplossing? Volg een cursus bowlen. #contentsharing Deel dit op

Reageer

Wat klanten zeggen

De teksten zijn fantastisch goed herschreven. Heel vlot, visueel gemakkelijk vertaalbaar en tijdig aangeleverd. Bedankt voor de goede samenwerking!

Roel Van Caenegem
ISB