string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(74) "https://schrijf.be/nl/blog/strike-3-bowlingtips-om-nieuwe-content-te-delen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(45) "Bowl uw nieuwe content succesvol de wereld in" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(74) "https://schrijf.be/nl/blog/strike-3-bowlingtips-om-nieuwe-content-te-delen" ["image"]=> string(53) "https:/www.schrijf.be/images/nieuwe-content-delen.jpg" ["description"]=> string(103) "Nieuwe content delen is als bowlen. Focus, werp en scoor. Hou daarbij altijd uw einddoel in het vizier." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Hoe nieuwe content delen met effect?
Maak werk van een succesvolle strategie op lange termijn en vermijd one shots. Met deze tips bent u alvast een heel eind op de goede weg:
- Deel uw nieuwe content meermaals.
- Evalueer en stuur bij.
- Doseer uw posts en vermijd spam.
Nieuwe content delen op sociale media is net als bowlen. Een aanloop en hop: uw eerste socialemediapost is weg …
Scoort u nul retweets? Zero likes? Onthoud dan: nieuwe content delen lijkt net op bowling. Druip niet af als uw eerste bal de goot kiest. U krijgt nóg kansen om kegels neer te maaien!
Drie tips voor strike-succes:
1. Benut élke bal
Nieuwe content delen = meermaals gooien
Volgens marketingsoftwaregigant Moz krijgt een tweet 18 minutes of fame. Daarna verdwijnt hij in de leegte. Maak dus niet de fout om nieuwe content te delen, en meteen op te geven als uw eerste tweet een misser is. Om succesvol nieuwe content te delen: werp meerdere ballen, de volgende dag of meteen enkele uren later. Vroeg of laat gooit u een strike.
2. Schat uw worp in. Pas uw techniek aan
Nieuwe content delen = focussen en bijsturen
Bowlen is geen kinderspel. Net zo min als nieuwe content delen. Kampioenenadvies: fileer uw werptechniek, denk aan oude triomfen, en stuur uw strategie bij.
Of vertaald naar content sharing: hergebruik succesformules om nieuwe content te delen. Experimenteer met alternatieve formuleringen en hashtags, tekstlengtes en tijdstippen, …
Content delen? Beantwoord missers met strikes!
3. Hou het sportief!
Nieuwe content delen ≠ spammen
Nieuwe content delen? Doe zoals op de bowlingbaan, en profileer u niet als succesbeluste etter. Want werken uw vele tweets anderen op de zenuwen? Dan verliest u volgers!
Stel u dus sportief op. Verwar bowlen niet met bombarderen. En deel uw nieuwe content met de juiste frequentie: tweet meermaals vlak na publicatie, een keertje een week later, opnieuw een maand later, …
Opgelet: toom uw bowlhonger in op Facebook en LinkedIn. Updates blijven daar langer hangen. En nu: rrrollen maar!