string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/storytelling" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(34) "Uw klant als kleuter: storytelling" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/storytelling" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(101) "Uw bedrijfsgeschiedenis vertellen als verhaal. Kijk en leer van een kleuter met 3 storytelling-tips. " ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Uw klant als kleuter: storytelling
Verhalen zijn voor alle leeftijden: net zo goed voor kleuters als voor uw klanten. Dat maken deze drie storytellingtips duidelijk. Ken uw publiek, hou uw verhaal simpel en stop er gevoel in.
Leest u soms voor aan een kleuter? Dan doet u dat met verschillende stemmetjes. En zorgt u ervoor dat het verhaal bij zijn leeftijd en karakter past? U wijst vast ook op de mooie plaatjes. Resultaat: hummels die aan uw lippen gekluisterd zijn. En smeken om “Alsjeblieft, nog ééntje …”. Het gekke is dat we als volwassenen nog altijd zo reageren – dus ook uw klanten.
Vertel uw verhaal goed en kluister klanten aan uw merk.
Storytelling: 3 dingen die uw klanten en kleuters gemeen hebben
Vertelt u uw bedrijfsgeschiedenis goed? Dan kluistert u uw klant aan uw merk. Leer van uw kleuter over storytelling:
- Ken uw publiek: kiest u een sprookje over schattige prinsessen voor een stoere knaap van vijf? Ai: inpakken en wegwezen! Weet wie u voor u hebt en stem uw verhaal erop af. Onderzoek uw doelgroepen en pas uw verhaal aan.
- Hou het eenvoudig: is uw verhaal te moeilijk of te lang? Dan hangt uw koter na twee minuten in de gordijnen, of zeurt hij om snoep. Ook de aandachtsboog van uw klant is kort. Kom dus snel to the point.
- Toon echte emotie: ratelt u een grappig relaas over een konijn af zónder dat u uw tanden over uw onderlip legt of luid ‘ooooh’ roept? Dan snibt een kind: “Je doet het niet juist!”. Ook klanten willen voelen dat uw verhaal – en dus uw bedrijf – geloofwaardig en oprecht is. Wees niet bang om emotie in uw bedrijfsverhaal te verwerken. Al hoeft dat niet met tanden.
Storytelling voor het slapengaan
Stop uw klant onder met een mooi verhaal. Pas onze drie tips toe en schets een warm en levendig beeld van uw merk. Zo slaapt hij op beide oren wanneer hij met u onder de wol kruipt.