string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/stapeltekstenschrijverij" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/stapeltekstenschrijverij" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Stapeltekstenschrijverij
De favoriete lunchbezigheid bij Schrijf.be? Samen de reclamefolders doornemen. Het is gezellig, informatief, en ... altijd lachen. Want we vinden altijd wel een flater die de giechelreflex prikkelt. Of teksten die regelrechte dijenkletsers blijken.
Minder is meer
Nu is schrijven van commerciële teksten vaak dansen op een slappe koord. Je moet positief zijn en enthousiast de voordelen van je product in de verf zetten. Maar je mag ook niet overdrijven of je lezer haakt af: trop is echt te veel.
Vele mogelijke possibiliteiten
Sommige copywriters van huis-aan-huisbladen weten niet van ophouden: ze stapelen woorden en/of superlatieven op elkaar. Ervan overtuigd dat meer tekst beter overtuigt. Zo gilde een groothandel in salons in hun late lentefolder, dat ze een Grote Schoonmaak deden. Ik wil wel een nieuw salon, dus ik ben geïnteresseerd. Mijn oog valt op een gruwelijk lelijke hoeksofa. De tekstschrijver probeert er nog iets van te maken :
De mogelijkheden tot het samenstellen van de verschillende combinaties zijn ontelbaar.
Yep.
Zocht u een stapeltekst?
Dan is dit is een voltreffer.