string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(67) "https://schrijf.be/nl/blog/molly-pittman-over-facebook-advertenties" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(56) "Hoe schrijf je meeslepende Facebook-ads? (Molly Pittman)" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(67) "https://schrijf.be/nl/blog/molly-pittman-over-facebook-advertenties" ["image"]=> string(70) "https://schrijf.be/images/blog/Molly-Pittman-Facebook-advertenties.jpg" ["description"]=> string(217) "Molly Pittman is de CEO van SmartMarketer.com. Haar expertise: betaalde advertenties op Facebook. Tijdens de State of the Industry Summit van AWAI ging ze in de diepte over het onderwerp. Ontdek haar bevindingen hier." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Begin april 2020 organiseert de American Writers and Artists Institute (AWAI) zijn State of the Industry Summit. Liefst vijf uur waarin experts van elke copywritingniche aan bod komen. Schrijf.be vat de highlights van elke talk voor u samen.
Molly Pittman is de CEO van SmartMarketer.com. Haar expertise: betaalde advertenties op Facebook. Zij liet weten hoe je dat als schrijver het best aanpakt.
Know who you’re talking to.
- Schrijft u advertenties voor Facebook? Wees dan zo native mogelijk. Dat wil zeggen: zorg ervoor dat uw advertentie op een normaal Facebook-bericht lijkt. Dat leidt tot meer engagement en een hogere doorklikratio.
- Gebruik hooks. Voor Molly zijn dat de manieren waarop je mensen tot actie overtuigt. De meest simpele: focus op de voordelen en hoe die de pijnpunten van uw doelgroep oplossen. Een andere hook is storytelling: “What we’re drawn to, are other peoples stories.” Verhalen zijn een goede manier om uw punt over te brengen zonder ‘reclamerig’ over te komen. Een derde soort is de logic hook, waarbij u data of statistieken gebruikt. Een voorbeeld: voor een product dat gemaakt was van gerecycleerd plastic, gebruikte Molly cijfers over het afval in de oceaan. Ten slotte is er de gevoelens-hook. Schets hoe iemand zich zal voelen voor of na de gevraagde actie.
- Probeer altijd verschillende hooks uit. Mensen binnen je doelgroep reageren anders op marketing. Sommigen reageren beter op voordelen, anderen op verhalen. Gebruik verschillende advertenties met verschillende hooks en spreek zo uw volledige doelgroep aan.
- “Know who you’re talking to.”
- “Marketing is about connecting with humans.”
- “Sometimes copywriters are not the best writers, but they understand humans, they understand psychology, they understand what people are thinking and feeling, and that’s what matters.”