Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Met andere ogen

Tegendraads

Ik handel graag tegendraads. Ik ben zo. Als iedereen naar zee wil, blijf ik het liefst thuis. Is er een televisieprogramma dat ik moet gezien hebben? Dan kijk ik niet, of hoogstens stiekem van boven mijn boek dat niemand anders leest. Dus nu hij over de wereldwijde problemen van de automobielindustrie hoort, wil deze jongen per se een auto kopen.

Uitvluchten

Burgerzin, naastenliefde, veilige geldplaatsing: vandaag hoef ik me niet meer te schamen als ik flink wat geld wil uitgeven. Uitvluchten genoeg. Ik maak een afspraak met mijn garagehouder, neem voor alle zekerheid mijn vrouw mee, en stap met haar de toonzaal binnen. Het is er ongewoon rustig. Zo shop ik graag: in alle rust kiezen.

Scrupuleus

De verkoper doet niet moeilijk, mijn echtgenote nog minder, we worden het snel eens over welke auto we willen kopen. Ja, zelfs de gevreesde prijsonderhandeling verloopt als een fluitje van een cent. Haal de bestelbon maar boven!

"Eh, er is nog één ding," zegt de verkoper, "in welke kleur had u de wagen gewenst?" Ik weet opeens waarom ik mijn vrouw heb meegebracht.

"We hebben nu een rode, dus we kunnen toch niet opnieuw ...", begin ik.

"Een kersenrode," zegt mijn vrouw, "nu is hij kersenrood." Zij heeft gelijk, en is bovendien modebewust. Ze zet ook graag de puntjes op mijn i, en doet dat heel secuur. Kijk het maar na, u zult geen i'tjes van mij vinden zonder haar puntje.

"Nu, die grijze in de toonzaal, vind ik niet mis", opper ik. Deze keer is het de verkoper die voorzichtig tussenkomt: "Dat is geen grijze, maar een ecumeblauwe, de kleur varieert volgens de lichtinval."

"O, interessant, en in welke kleuren kunnen we hem nog allemaal kiezen?" vraag ik mijn dealer. De man neemt er een brochure bij. Ik begrijp snel waarom. "Dyna rood, vetmer groen, asbeige, cassiopeia-, platinum- of eclipsgrijs, en ook nog crepusculeblauw", somt hij op.

Ik grom binnensmonds. Welke copywriter heeft die kleuren bedacht?

"Hebt u hem ook gewoon in het wit?" vraag ik. De tegendraadse jongen in me steekt weer de kop op.

"Ja, maar dan wel in het ijswit", zegt de verkoper.

"IJswit?", roep ik uit. Ik kijk in de verschrikte, maar lieve, crepusculeblauwe ogen van mijn vrouw. Zo heb ik er nog nooit in gekeken. "Zullen we toch maar een auto nemen in die ... eh ... onbestemde kleur uit de toonzaal?"

"Akkoord", lacht zij. Deal.

Reageer

Tevreden partners

Opvangnet geeft gemoedsrust
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Uitpakken met knappe foldertekst
Onze uitnodiging was een groot succes
Om van te smullen
Nooit een letterlijke vertaling!
Samenwerking als een geoliede machine
Best confronterend, maar ook léuk
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
De tekst verwoordt precies wat wij willen zeggen
Wat er nog beter kon? Niets.
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Winning team
Die mannen weten wat ze doen!
Onze mailing zit er boenk op!
Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden
Snel, deskundig en accuraat
Jullie kleden een barokke tekst uit, en maken er een vlot leesbare brief van.

Wat klanten zeggen

De resultaten van de mailing zijn beter dan we verwacht hadden: 20%! Heb je trouwens al eens overwogen om mee te doen aan de Gouden Veercompetitie?

Danny Cools
Softwize