string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/koeien-slachten-ijsberen-af" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/koeien-slachten-ijsberen-af" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Koeien slachten ijsberen af
Koeien slachten ijsberen af. Varkens stelen ons eten. We eten België op.
Ik kwam deze zinnen onlangs tegen aan een beursstand van Ethisch Vegetarisch Alternatief (EVA). Dat gaf er informatie over 'Donderdag veggiedag'. Het doel? Mensen overtuigen om minstens één keer per week naar een vegetarische maaltijd te grijpen. Maar rasechte carnivoren lokt u niet met woorden als 'vegetarisch' of 'veggiedag'. Dus hoe dan wel?
Huh?-slogans
Met slogans waarbij een voorbijganger denkt: Huh?
Want komen de bezoekers dichter? Dan zien ze telkens de uitleg: de gasproductie van veeteelt doet de poolkappen smelten, we voederen varkens tonnen graan dat we zelf zouden kunnen opeten, jaarlijks raakt zoveel hectare grond uitgeput door massalandbouw.
Doelgroep per doelgroep
Wie een beetje om de opwarming van het klimaat en de toekomst van zijn kinderen geeft, zal dan wel twee keer nadenken. Natuurlijk zijn er dan nog steeds vleeseters die zeggen: "En dan?" Maar dat zijn zorgen voor een volgende sloganreeks: pak doelgroep per doelgroep aan.
Dus go EVA! Ik kijk alvast uit naar de volgende campagne. Laat het ons weten als jullie geen inspiratie meer hebben. ;-)
En o ja: hebt ú huh?-slogans nodig?