Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/koeien-slachten-ijsberen-af"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/koeien-slachten-ijsberen-af"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Koeien slachten ijsberen af

Koeien slachten ijsberen af. Varkens stelen ons eten. We eten België op.

Ik kwam deze zinnen onlangs tegen aan een beursstand van Ethisch Vegetarisch Alternatief (EVA). Dat gaf er informatie over 'Donderdag veggiedag'. Het doel? Mensen overtuigen om minstens één keer per week naar een vegetarische maaltijd te grijpen. Maar rasechte carnivoren lokt u niet met woorden als 'vegetarisch' of 'veggiedag'. Dus hoe dan wel?

Huh?-slogans

Met slogans waarbij een voorbijganger denkt: Huh?

Koeien slachten ijsberen af, We eten België op, Varkens stelen ons eten

Want komen de bezoekers dichter? Dan zien ze telkens de uitleg: de gasproductie van veeteelt doet de poolkappen smelten, we voederen varkens tonnen graan dat we zelf zouden kunnen opeten, jaarlijks raakt zoveel hectare grond uitgeput door massalandbouw. 

Doelgroep per doelgroep

Wie een beetje om de opwarming van het klimaat en de toekomst van zijn kinderen geeft, zal dan wel twee keer nadenken. Natuurlijk zijn er dan nog steeds vleeseters die zeggen: "En dan?" Maar dat zijn zorgen voor een volgende sloganreeks: pak doelgroep per doelgroep aan

Dus go EVA! Ik kijk alvast uit naar de volgende campagne. Laat het ons weten als jullie geen inspiratie meer hebben.  ;-)

 

En o ja: hebt ú huh?-slogans nodig