string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/kent-u-tilak" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/kent-u-tilak" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Kent u Tilak?
Ik lees Tilak, een glossy met een mening. Op de cover: Feesten met de goden, Insecten als delicatesse, Sterke vrouwen, ... Mijn aandacht hebben ze. Mijn geld ook, want de 5,95 euro gaat naar Broederlijk Delen.
Nu ben ik vrijzinnig. Overtuigd, zoals dat heet. Geef ik geld, dan liever aan een organisatie zonder christelijke inspiratie. Maar dit magazine overstijgt moeiteloos al mijn zuilen.
Het is de allereerste keer dat Broederlijk Delen - of een andere Vlaamse ngo - zoiets doet. De publicatie is tegelijk het startschot voor hun nieuwe vastencampagne. De stunt is een idee van communicatiebureau Markee. Die mensen werken gratis voor Broederlijk Delen. Ook de bijdragen van onder andere Kristien Hemmerechts en Yves Desmet zijn gratis, lees ik in de krant.
Chapeau! Dat vind ik straf. Zelf leef ik van het aantal regels en lettertekens, met of zonder spatie. Ik declareer rigoureus werkuren en factureer opdrachten à la lettre. Gratis staat weinig of niet in mijn woordenboek. Logisch dat mijn geregelde bestaan even blijft haperen aan deze ontembare solidariteit.