fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Jouw website, jouw visitekaartje

Gastblog door Robin Van de gaer, oprichter van het contentmanagementbedrijf BATMAN. Robin coördineert er een tiental experts die bedrijven helpen bij digitale projecten en e-commercewebsites.

robin van de gaerWe vallen meteen met de deur in huis: een eigen website is ontzettend belangrijk voor je bedrijf. Je plaatst er niet alleen jouw dienst of product mee in de kijker. Als je het slim aanpakt, geef je je zaak ook extra geloofwaardigheid, blijf je voor op de concurrentie en spreek je een groter publiek aan: 

  • Websites zijn voor iedereen toegankelijk.
  • Ze zijn gemakkelijk vindbaar. De enige zaken die je klant of prospect nodig heeft, zijn een internetverbinding en een laptop, tablet of smartphone.
  • Je bedrijf opereert onafhankelijk. Je deelt je website met niemand anders, in tegenstelling tot sociale media.

Maar hoe begin je nu aan een eigen website? Wij geven enkele tips.

1. Domeinnaam

Op zoek naar een eigen domeinnaam? Denk dan zeker op lange termijn. Een duidelijke naam is belangrijk, maar hij moet ook mee kunnen evolueren met je bedrijf.

En ja, ook de extensie speelt een rol: .be, .com, .net, .vlaanderen, .FUN, … Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Ons advies? Keep it simple. Een eenvoudige domeinnaam blijft langer hangen bij je klant.

2. Wireframes

Besteed veel tijd aan de wireframe, de bouwtekening van je website. Formuleer een antwoord op volgende vragen:

  • Hoe moet de homepage eruitzien?
  • Hoeveel webpagina’s wil ik?
  • Welk type navigatie is het beste?

Maak je nog geen zorgen over het effectieve design. Dat neem je pas in een later stadium onder handen.

3. UX en usability

Maak je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk. Want als je klant niet meteen vindt wat hij zoekt, klikt hij snel door naar je concurrent. Stel je bij elke button, naam of toevoeging de vraag: is dit duidelijk en handig voor de klant?

4. CMS

Denk goed na over de keuze van je contentmanagementsysteem (CMS). Want eenmaal je een CMS hebt geïnstalleerd, schakel je niet zo eenvoudig over naar een ander type. Zorg er dus op voorhand voor dat je een antwoord hebt op deze vragen:

  • Kan ik het CMS combineren met Google Analytics of een ander analyseprogramma?
  • Wil ik de content personaliseren, zodat elke bezoeker info vindt die aansluit bij zijn of haar interesses?
  • Over welke technische bagage beschikken mijn collega’s en ik? Kunnen we de website zelf aanpassen indien nodig?
  • Hoe veilig is het CMS? En is er support beschikbaar als er iets fout loopt?

Heb je al deze punten van je checklist afgevinkt? Dan kun je beginnen met de volgende stappen: de specifieke content, het webdesign en de technische ontwikkeling.

Veel succes!

Gastblog met tekst logo klein


Tevreden klanten aan het woord

Hoge verwachtingen volledig ingelost
Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal
Teksten van de bovenste plank
Onze 'over ons' gaat niét over ons!
Een baken van kwaliteit
Webteksten die kleven
Our main selling points stood out perfectly
Teksten vertaald … én verbeterd!
Schrijvers en blijvers
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Vlot maar overtuigend, speels maar professioneel
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
Professioneel, prettig, dynamisch
Missie en visie? Roep er een buitenstaander bij
Meer dan schrijven
Klassieke bank gaat voor sprankelende aanpak
Precies wat we in gedachten hadden
Inlevingsvermogen verdient respect
Echte woordkunstenaars
Bij Schrijf.be doen ze wat ze beloven

Wat klanten zeggen

Heel erg bedankt voor dit mooie werk. 

Katelijne Rotsaert