Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Jaagt u uw klanten weg?

Negatieve klantencommunicatie

Een lange autorit. Mijn zoontje had honger.

Dus onderbrak ik de reis voor een snelle hap in een wegrestaurant.
Voor de eerste keer. En de laatste.

Klanten buitenkijken?

Alles in het restaurant droop van de negativiteit: 

  • "Niet picknicken" 
  • "Dit is een eetstop, geen plasstop" 
  • "Niet betalen met de kaart onder 15 euro of 0,50 euro bijbetalen"
  • "Ruim zelf uw tafels af" 
  • "Today’s menu: take it or leave it"

Dat laatste was een grapje. Hoop ik.
Maar ik had intussen veel zin om weer naar buiten te wandelen.
Of om me te verontschuldigen voor mijn aanwezigheid ( "Ja, sorry, ik moet naar de wc en ik was van plan om met Bancontact te betalen").

Of klanten binnenhalen?

Klanten overstelpen met negatieve informatie is geen goed idee.
Zo jaagt u hen de deur uit.
Ja maar, denkt u nu, klanten moeten toch weten dat ze moeten betalen voor het gebruik van de wc?
Juist. Maar vergelijkt u eens de volgende formuleringen:

  • "Boterhammen eten in het gras? Dan hebt u onze pannenkoeken binnen nog niet geproefd!"
  • "Eet u bij ons? Dan maakt u gratis gebruik van onze toiletten."
  • "Bestelt u voor meer dan 15 euro? Dan is betalen met de kaart (0,50 euro) gratis."
  • "We bedanken u voor het afruimen van de tafel."

Hoe positief bent u?

Een wereld van verschil, toch? En nu is het aan u.
Lukt het u niet om de positieve kant boven te halen van een bepaalde zin? Post hem hier, en wij breken er met plezier ons hoofd over.

PS Meer weten over de kracht van positieve formuleringen?
Lees dan de nieuwsbrief die bedrijfsleider Wim hierover schreef.
Nog niet geabonneerd op onze nieuwsbrief? Geen zorgen, dat kan met één muisklik.
 

Reageer