Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(47) "https://schrijf.be/nl/blog/influencer-marketing"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(47) "https://schrijf.be/nl/blog/influencer-marketing"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

De grondbeginselen van influencermarketing

 Carole Lamarque over Influencer MarketingGastblog door Carole Lamarque, vennoot bij Duval Union Innovative Marketing en auteur van Influencers (LannooCampus).

Hebben marketeers het over influencermarketing? Dan leggen ze de nadruk op de identificatie van die influencers. Méér dan op hun activiteit meten en een relatie aangaan met hen. In mijn boek Influencers kaart ik aan waarom dat niet de beste manier is om influencermarketing in te zetten in uw organisatie.

Wilt u dat uw influencermarketing effectief is? Dan moet u het antwoord kennen op deze drie fundamentele vragen:

  1. Wie zijn ze?
  2. Waarover praten ze?
  3. Waar wordt influencermarketing verwezenlijkt?

1. Wie zijn ze?

Om te antwoorden op de 'wie-vraag', moet u influencers analyseren. Op die manier kunt u te weten komen hoe de influencers reageren op bepaalde onderwerpen die worden uitgelicht in nieuwsberichten, blogs en sociale media.

Duval Union Innovative Marketing maakt daarom steeds analyses van honderden documenten vol tekst. Daardoor is het gemakkelijk om te weten wie invloed heeft uitgeoefend in bepaalde sectoren. Ik hamer op het belang van een top 100-lijst voor uw bedrijf. Op die lijst van 100 influencers kunt u dan altijd terugvallen. Het is hét startpunt van iedere marketeer die aan de slag wil met influencermarketing.

Zodra de lijst van influencers is afgewerkt, kunt u deze informatie gebruiken om relaties op te bouwen, contentmarketing te verbeteren, thought leadership op te volgen, events te plannen en uw innovatieve marketingplan verder uit te bouwen.

2. Waarover praten ze?

Het is belangrijk dat u de context, de toon en de details van de influencermeningen bestudeert. Alleen zo krijgt u een goed inzicht in wat influencers zeggen. Met de juiste expertise, skills en tools kunt u concepten (onderwerpen en ideeën) en entiteiten (mensen, plaatsen en organisaties) identificeren.

Als u hard werkt om te begrijpen waarom een concurrerend product een grotere reactie krijgt in uw markt, is dat een ongelooflijke manier om binnen te dringen in de hoofden van hun grootste ambassadeurs of tegenstanders.

3. Waar wordt influencermarketing verwezenlijkt?

Zodra u de 'wie-' en 'wat-vraag' hebt beantwoord, moet u weten waar u moet zijn om deel te nemen aan deze conversaties of om ze te sturen. Bovendien moet u weten welke publicaties gaan over aspecten die van belang zijn voor uw bedrijf en wie daar het meest frequent over schrijft. U kunt zelf een lijst proberen op te bouwen, persberichten maken, beslissen waar u gesponsorde verhalen kunt viseren en leren welke publicatie u zou kunnen toevoegen aan uw dagelijkse Reader’s Digest. 

Het is dus belangrijk om in te zien dat u specifieke vaardigheden nodig hebt om influencers te identificeren. U kunt niet gokken wie er meningen aan het delen is die uw merk ten goede komen of schaden, en wie uw concurrentie vooruithelpt. Influencermarketing is cruciaal, zeker omdat het al dit giswerk uit uw innovatieve marketingstrategie en -tactieken haalt. Daarom schreef ik ook een boek dat het plaatje van influencermarketing perfect samenvat.

Gastblog over nieuwsbrieven