string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(49) "https://schrijf.be/nl/blog/hoe-vaak-mag-u-bloggen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(40) "Blog geregeld en pluk er de vruchten van" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(49) "https://schrijf.be/nl/blog/hoe-vaak-mag-u-bloggen" ["image"]=> string(44) "images/blog/workstation-336369_1280_copy.jpg" ["description"]=> string(135) "Of u niet te vaak blogs post? No worries. Softwarebedrijf HubSpot berekende dat meer dan 16 keer per maand bloggen u voordeel oplevert." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Hoe vaak mag u bloggen?
Hebt u een bedrijfsblog? Dan vraagt u zich vast af hoe vaak u daarop het beste post.
Het antwoord? Vaak. Softwarebedrijf HubSpot analyseerde de bloggegevens van zijn eigen klanten. En toonde aan dat het voor bedrijven loont om meer dan 16 keer per maand te bloggen.
De belangrijkste conclusies?
- Bedrijven die meer dan 16 blogs per maand publiceren, trekken 3,5 keer meer websiteverkeer aan dan bedrijven die er hoogstens 4 posten.
- Die stijging is te zien bij b2b- én b2c-bedrijven, met een iets groter voordeel voor b2c-bedrijven.
- Frequente bloggers (> 16 blogs per maand) halen 4,5 keer meer prospects binnen dan bedrijven die minder dan 5 keer per maand bloggen.
Bloggen: goudmijn voor kleine bedrijven
Opvallend: HubSpot toont aan dat het vooral voor kleine bedrijven (< 25 werknemers) opbrengt om veel te bloggen.
Bloggen zij meer dan 11 keer per maand? Dan trekken ze dubbel zoveel prospects aan als concurrenten die 6 tot 10 keer per maand bloggen.
En het gaat verder:
- Kleine bedrijven die meer dan 11 keer per maand bloggen, krijgen 3 keer meer websitebezoekers dan hun concurrenten die nauwelijks of niet bloggen (0 of 1 keer per maand). Ze krijgen ook 2 keer meer websitebezoekers dan concurrenten die 2 tot 5 keer per maand bloggen.
- Grote bedrijven lokken bijna 2 keer meer verkeer naar hun website dan concurrenten die nauwelijks of niet bloggen.
Conclusie: bloggen brengt op
Hoe vaak u dus mag bloggen? Minstens 3 keer per week, volgens HubSpot. Met een continue blogstroom toont u uw klanten en prospects dat uw bedrijf leeft.
Bovendien werkt het voordeel van uw blog door: surfers stoten via Google op uw oude blogposts. En komen zo ... netjes op uw eigen website terecht.
Meer weten? Hier leest u hoe uw blog uw bedrijfsimago opblinkt.