string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(66) "https://schrijf.be/nl/blog/hoe-helderziendheid-klanten-voor-u-wint" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(66) "https://schrijf.be/nl/blog/hoe-helderziendheid-klanten-voor-u-wint" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Hoe helderziendheid klanten voor u wint
Dit maakte u zeker al eens mee:
U raakt aan de praat met een potentiële klant. Over een razend interessant project dat u op het lijf geschreven is. En dan gebeurt het. Ergens, in de loop van het gesprek, krijgt u de vraag:
"Vertel eens, hoe pakt uw bedrijf zo’n project aan?"
U aarzelt. Stamelt en strompelt over uw woorden. U krijgt wel een antwoord uit uw mond geperst, maar het klinkt bijlange niet zo helder en coherent als in uw hoofd.
Sleept u de opdracht in de wacht? Wellicht niet.
Want u gaf geen spits en bondig antwoord op de vraag van uw prospect. U straalde te weinig vertrouwen uit en zaaide twijfel over uw capaciteiten als copywriter. Maar potentiële klanten, die willen trefzekerheid voelen.
Anticipeer, schrijf, vuur af
De oplossing? Helderziendheid. Of iets minder mysterieus: anticipeer op de vragen, en bereid uw antwoorden grondig voor – van tevoren. Want wélke vragen een potentiële klant u zal stellen? Dat weet u uit het hoofd. Dus waarom geen vragenlijst maken, de antwoorden uitschrijven én ze inoefenen?
Rolt uw repliek daarna naturel én to the point van uw tong? Dan schiet de kans dat u het project binnenhaalt, meteen de hoogte in. U komt professioneler en competenter over, dan wanneer u verveeld mompelt: "Ik bel u hiervoor nog terug".
Twee doorgewinterde coördinatoren
Belt u naar Schrijf.be? En polst u naar hoe wij een schrijfopdracht aanpakken? Onze coördinatoren aarzelen geen seconde:
“We selecteren voor u de meest aangewezen copywriter. Onze kwaliteitsbewaker stuwt de tekst nog hoger, de eindredacteur corrigeert. Uw tekst passeert zes handen (én ogen). Een unieke aanpak die u de hoogste kwaliteit garandeert.”
Of hoe zei Alexander Graham Bell het ook alweer? “Before anything else, preparation is the key to success.” En dat mag u gerust testen.