string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(41) "https://schrijf.be/nl/blog/het-werkt-niet" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(41) "https://schrijf.be/nl/blog/het-werkt-niet" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Het werkt niet
Wie verbouwt vindt in zijn brievenbus plots stapels folders van aannemers, architecten, verhuizers, loodgieters, enzovoort. Vormen deze vakmannen samen een geheime klas, waarin ze adressen doorgeven als spiekbriefjes?
Normaal krijgt al dat papier een enkeltje richting prullenmand, maar één folder vond ik wel interessant. Zij het om de verkeerde reden. Want (wellicht) in tegenstelling tot de aannemer zelf, werkte zijn slogan helemaal niet.
Dit is 'm: U renoveert, wij doen het.
Ik las de zin, en herlas hem. Wat bedoelde deze vakman? Waarop sloeg zijn bewering? Wij doen het – wat is het? En als u renoveert, wat doet deze vakman dan precies? In de weg lopen? Superviseren? Zijn kat sturen? Een raadsel.
Besluit? Een goede slogan is zo belangrijk. Laat geen ruimte voor twijfel, zeg waarover het écht gaat, vat het bedrijf samen in een notendop. Doe het, maar het liefst niet zoals in dit voorbeeld.