Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(61) "https://schrijf.be/nl/blog/heather-robson-over-ux-copywriting"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(43) "Wat is ... UX-copywriting? (Heather Robson)"
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(61) "https://schrijf.be/nl/blog/heather-robson-over-ux-copywriting"
  ["image"]=>
  string(64) "https://schrijf.be/images/blog/Heather-Robson-UX-copywriting.jpg"
  ["description"]=>
  string(188) "Heather Robson is een User Experience (UX)-tekstschrijver. Zij sprak tijdens de State of the Industry Summit van AWAI over User Experience-copywriting. Ontdek wat zij erover te zeggen had."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Begin april 2020 organiseert de American Writers and Artists Institute (AWAI) zijn State of the Industry Summit. Liefst vijf uur waarin experts van elke copywritingniche aan bod komen. Schrijf.be vat de highlights van elke talk voor u samen. 

Heather Robson over UX-copywriting.Heather Robson is een User Experience (UX)-tekstschrijver. Zij had het over UX-copywriting en de mogelijkheden binnen die niche.

80% of internet users say that if they have a bad experience on their mobile with your site, they will leave and never come back.

  • Wat is het verschil tussen UX-schrijven en UX-copywriting? Eerst ging UX vooral over design en functionaliteit. Het waren de designers die snel wat tekst bedachten. Op een bepaald moment zeiden Amazon en Google: 'hey, laten we hier eens wat meer over nadenken.' UX-schrijven was geboren. Men voerde studies uit, en wat bleek? Bedrijven die focusten op de gebruiker in design én schrijven, deden het beter.

    Combineer je UX-schrijven met de principes van conversieoptimalisatie, dan krijg je UX-copywriting. Men ontdekte dat u de verkoop van pakweg uw e-commerceonderneming tot 35 procent kunt verhogen, als u maar let op de woorden die u gebruikt tijdens het verkoopproces.

  • Een voorbeeld van goede UX-copy? Kijk naar Mailchimp. Wanneer zij uw telefoonnummer vragen op een formulier, staat er een tekstje bij het invulvak: ‘Don’t worry. We won’t be calling you. We have to do this because the government says so.’ Dat stelt gerust. Ook de UX-copy van Amazon, Google, FreshBooks en Copyblogger is on point.

  • Een belangrijke reden om uw website mobielvriendelijk te maken: “80% of internet users say that if they have a bad experience on their mobile with your site, they will leave and never come back.”

  • Werkt u als copywriter en specialiseert u zich in UX? Dan kunt u uw prijs verhogen.

  • Wanneer is UX-schrijven of -copywriting iets voor u? Als u korte copy schrijven leuk vindt en graag met data werkt. Of als u het interessant vindt om uw copy te testen.

Heather Robson over UX-copywriting: