Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(41) "https://schrijf.be/nl/blog/hashtaggebruik"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(33) "Waarom moet u hashtags gebruiken?"
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(41) "https://schrijf.be/nl/blog/hashtaggebruik"
  ["image"]=>
  string(40) "https:/www.schrijf.be/images/hashtag.jpg"
  ["description"]=>
  string(101) "Hashtags verstandig inzetten in uw b2b-communicatie levert u driemaal winst op. Ontdek er alles over."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Wat is een hashtag?

De hashtag is een instrument om merkbewustzijn, interactie en klantloyaliteit op te bouwen. Ook in zakelijke communicatie. Maar hanteer de # wijs: reageer snel, deel interessante info en overdrijf niet.

hashtagDe hashtag is niet weg te slaan uit communicatie. Ontdek hoe hashtags gebruiken u nieuwe prospects oplevert.

What the hashtag?

Een hashtag combineert het letterteken # met een woord of woordgroep. 

Let op: zonder spaties! Hij groepeert berichten over een specifiek thema op Twitter, Facebook en Instagram. Maar ook op Google+ en Pinterest.

#kampwaes bundelt op Twitter bijvoorbeeld alle tweets rond het programma Kamp Waes. Tikt u #kampwaes in de zoekbalk? Dan krijgt u in een oogwenk alle buzz over uw favoriete show.

Geen content zonder hashtags.

Hanteer hashtags wijs

Zo creëert u hashtag-magie:

  • Speel kort op de bal: volg trending topics* en reageer razendsnel. Teistert een #hittegolf ons land en verkoopt u opblaasbare zwembaden? Kaats dan de bal snel terug en tweet bijvoorbeeld: “Omzeil de #hittegolf met [xx]: bestel nu en plons morgen in uw zwembad”. Oververhitte prospects vinden u in een vingerknip.
  • Creëer buzz: lanceert u een nieuw product of actie? Verbind uw campagne aan interessante trending topics. Zo surft uw campagne mee op de hype en rolt ze over de tongen. Deze internationale merken deden het u voor.
  • Doseer: overdaad schaadt, ook bij hashtags. Zet in op één trending topic. Of maak zelf een niche-hashtag. Post u bijvoorbeeld iets over uw vegetarisch restaurant in Gent? Ja, met #veggiefood bereikt u duizenden mensen, over de hele wereld. Maar probeer het eens met #VeggieGent. En lok zo de tien toeristen die in Gent op zoek zijn naar een vegetarisch maal.

Waarom uw bedrijf hashtags moet gebruiken

Hashtags werken ook in een b2b-context. Gebruik ze goed en u wint driedubbel:

  1. Merkbewustzijn: door u in trending discussies te mengen, plant u een zaadje in het hoofd van prospects. Ze onthouden uw naam en raken betrokken bij uw merk.
  2. Interactie: door vaak te polsen waarmee klanten bezig zijn, wat hen interesseert en wat ze willen, bouwt u een goede klantrelatie op.
  3. Klantloyaliteit: door regelmatig in te pikken op trending topics met details over uw bedrijfsgeschiedenis en dagelijkse werking, raakt uw klant vertrouwd met en gehecht aan uw bedrijf.

Conclusie? Laat u niet afschrikken door de hashtag. Meer nog: maak er uw vriend van. Uw klanten volgen vanzelf.

* Trending topic: een van de meest besproken onderwerpen van het moment in een sociaal netwerk.

Moeilijk? Schrijf.be helpt u.Moeilijk? Schrijf.be helpt u.