Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Hashtags in hogere sferen

De hashtag is een instrument om merkbewustzijn, interactie en klantloyaliteit op te bouwen. Ook in zakelijke communicatie. Maar hanteer de # wijs: reageer snel, deel interessante info en overdrijf niet.

Hashtag gebruiken in b2b? Prima idee!

De hashtag is niet weg te slaan uit communicatie. Ontdek hoe hashtags gebruiken u nieuwe prospects oplevert.

What the hashtag?

Een hashtag combineert het letterteken # met een woord of woordgroep. 

Let op: zonder spaties! Hij groepeert berichten over een specifiek thema op Twitter, Facebook, en Instagram. Maar ook op Google+ en Pinterest.

#Sytycd bundelt op Twitter bijv. alle tweets rond het programma So you think you can dance. Tikt u #sytycd in de zoekbalk? Dan krijgt u in een oogwenk alle buzz over uw favoriete show.

Geen content zonder hashtags.

Hanteer hashtags wijs

Zo creëert u hashtag-magie:

  • Speel kort op de bal: Volg trending topics* en reageer razendsnel. Teistert een #hittegolf ons land en verkoopt u opblaasbare zwembaden? Kaats dan de bal snel terug en tweet bijvoorbeeld: “Omzeil de #hittegolf met [xx]: bestel nu en plons morgen in uw zwembad”. Oververhitte prospects vinden u in een vingerknip.
  • Creëer buzz: Lanceert u een nieuw product of actie? Verbind uw campagne aan interessante trending topics. Zo surft uw campagne mee op de hype en rolt ze over de tongen. Zo speelde Audi bijvoorbeeld slim in op de vampierentrend in 2012: hun #SoLongVampires-campagne boekte verbluffende resultaten.
  • Doseer: overdaad schaadt, ook bij hashtags. Zet in op één trending topic. Of maak zelf een niche-hashtag. Post u bijvoorbeeld iets over uw vegetarisch restaurant in Gent? Ja, met #veggiefood bereikt u duizenden mensen, over de hele wereld. Maar probeer het eens met #VeggieGent. En lok zo de tien toeristen die in Gent op zoek zijn naar een vegetarisch maal.

Waarom uw bedrijf hashtags moet gebruiken

Hashtags werken ook in een b2b-context. Gebruik ze goed en u wint driedubbel:

  1. Merkbewustzijn: door u in trending discussies te mengen, plant u een zaadje in het hoofd van prospects. Ze onthouden uw naam en raken betrokken bij uw merk.
  2. Interactie: door vaak te polsen waarmee klanten bezig zijn, wat hen interesseert en wat ze willen, bouwt u een goede klantrelatie op.
  3. Klantloyaliteit: door regelmatig in te pikken op trending topics met details over uw bedrijfsgeschiedenis en dagelijkse werking, raakt uw klant vertrouwd met en gehecht aan uw bedrijf.

Conclusie? Laat u niet afschrikken door de hashtag. Meer nog: maak er uw vriend van. Uw klanten volgen vanzelf.

* Trending topic: een van de meest besproken onderwerpen van het moment in een sociaal netwerk.

Produceer #hashtag-magie voor úw bedrijf. Speel kort op de bal, creëer buzz en doseer: https://schrf.be/hashtaggebruik Deel dit op
Waarom ook úw bedrijf #hashtags moet gebruiken: Deel dit op
#Hashtag u naar de top op Deel dit op

Reageer

Tevreden partners

Tone of voice ons op het lijf geschreven
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling
“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Onze baseline ligt lekker
Authentiek voer voor moderne lezers
Inlevingsvermogen verdient respect
English, in other words
Snel, accuraat, betaalbaar
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
Eindredacteur met scherpe ogen
In één woord? Kwaliteit!
Volbloed taalkunstenaars
Wat er nog beter kon? Niets.
Geen discountfirma - gelukkig maar
Net wat een start-up nodig heeft
Snel en professioneel: wat wil je nog meer?
Teksten onder stroom
Door dat Vlaamse tintje zijn we geloofwaardiger
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Boodschap gesnapt én goed verwoord

Wat klanten zeggen

Alvast hartelijk dank voor het fantastische werk!

Marleen Schelfhout
Fotowerken Schelfhout