Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Hashtags in hogere sferen

De hashtag is een instrument om merkbewustzijn, interactie en klantloyaliteit op te bouwen. Ook in zakelijke communicatie. Maar hanteer de # wijs: reageer snel, deel interessante info en overdrijf niet.

Hashtag gebruiken in b2b? Prima idee!

De hashtag is niet weg te slaan uit communicatie. Ontdek hoe hashtags gebruiken u nieuwe prospects oplevert.

What the hashtag?

Een hashtag combineert het letterteken # met een woord of woordgroep. 

Let op: zonder spaties! Hij groepeert berichten over een specifiek thema op Twitter, Facebook, en Instagram. Maar ook op Google+ en Pinterest.

#Sytycd bundelt op Twitter bijv. alle tweets rond het programma So you think you can dance. Tikt u #sytycd in de zoekbalk? Dan krijgt u in een oogwenk alle buzz over uw favoriete show.

Geen content zonder hashtags.

Hanteer hashtags wijs

Zo creëert u hashtag-magie:

  • Speel kort op de bal: Volg trending topics* en reageer razendsnel. Teistert een #hittegolf ons land en verkoopt u opblaasbare zwembaden? Kaats dan de bal snel terug en tweet bijvoorbeeld: “Omzeil de #hittegolf met [xx]: bestel nu en plons morgen in uw zwembad”. Oververhitte prospects vinden u in een vingerknip.
  • Creëer buzz: Lanceert u een nieuw product of actie? Verbind uw campagne aan interessante trending topics. Zo surft uw campagne mee op de hype en rolt ze over de tongen. Zo speelde Audi bijvoorbeeld slim in op de vampierentrend in 2012: hun #SoLongVampires-campagne boekte verbluffende resultaten.
  • Doseer: overdaad schaadt, ook bij hashtags. Zet in op één trending topic. Of maak zelf een niche-hashtag. Post u bijvoorbeeld iets over uw vegetarisch restaurant in Gent? Ja, met #veggiefood bereikt u duizenden mensen, over de hele wereld. Maar probeer het eens met #VeggieGent. En lok zo de tien toeristen die in Gent op zoek zijn naar een vegetarisch maal.

Waarom uw bedrijf hashtags moet gebruiken

Hashtags werken ook in een b2b-context. Gebruik ze goed en u wint driedubbel:

  1. Merkbewustzijn: door u in trending discussies te mengen, plant u een zaadje in het hoofd van prospects. Ze onthouden uw naam en raken betrokken bij uw merk.
  2. Interactie: door vaak te polsen waarmee klanten bezig zijn, wat hen interesseert en wat ze willen, bouwt u een goede klantrelatie op.
  3. Klantloyaliteit: door regelmatig in te pikken op trending topics met details over uw bedrijfsgeschiedenis en dagelijkse werking, raakt uw klant vertrouwd met en gehecht aan uw bedrijf.

Conclusie? Laat u niet afschrikken door de hashtag. Meer nog: maak er uw vriend van. Uw klanten volgen vanzelf.

* Trending topic: een van de meest besproken onderwerpen van het moment in een sociaal netwerk.

Produceer #hashtag-magie voor úw bedrijf. Speel kort op de bal, creëer buzz en doseer: https://schrf.be/hashtaggebruik Deel dit op
Waarom ook úw bedrijf #hashtags moet gebruiken: Deel dit op
#Hashtag u naar de top op Deel dit op

Reageer

Tevreden partners

Met de blik van een buitenstaander
Timing altijd stipt gerespecteerd
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Niemand nog een excuus voor slechte teksten
De Schrijfdokter blies me van mijn sokken
Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
“In al die jaren misten zij nog niet één deadline”
Er kon niets beter aan de samenwerking
Inlevingsvermogen verdient respect
Een constant, hoog niveau
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Schrijvers en blijvers
Snel, deskundig en accuraat
Wegbereiders van de betere zin
Echt anders dan wij altijd deden
Smaakt naar meer – veel meer
Klassieke bank gaat voor sprankelende aanpak
Taalvirtuoos komt aan zijn trekken
Schrijfdokter-opleiding zou verplicht moeten zijn
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud

Wat klanten zeggen

Schitterend werk, jullie hebben terug onze verwachtingen overtroffen qua kwaliteit, originaliteit en snelheid.
Bedankt voor top klasse! Allemaal een kus van de juf en een bank vooruit, maar bij mij zaten jullie al op de eerste rij!

Mieke Verbeke
MOOOBY