fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Wat is een hashtag?

De hashtag is een instrument om merkbewustzijn, interactie en klantloyaliteit op te bouwen. Ook in zakelijke communicatie. Maar hanteer de # wijs: reageer snel, deel interessante info en overdrijf niet.

hashtagDe hashtag is niet weg te slaan uit communicatie. Ontdek hoe hashtags gebruiken u nieuwe prospects oplevert.

What the hashtag?

Een hashtag combineert het letterteken # met een woord of woordgroep. 

Let op: zonder spaties! Hij groepeert berichten over een specifiek thema op Twitter, Facebook en Instagram. Maar ook op Google+ en Pinterest.

#kampwaes bundelt op Twitter bijvoorbeeld alle tweets rond het programma Kamp Waes. Tikt u #kampwaes in de zoekbalk? Dan krijgt u in een oogwenk alle buzz over uw favoriete show.

Geen content zonder hashtags.

Hanteer hashtags wijs

Zo creëert u hashtag-magie:

  • Speel kort op de bal: volg trending topics* en reageer razendsnel. Teistert een #hittegolf ons land en verkoopt u opblaasbare zwembaden? Kaats dan de bal snel terug en tweet bijvoorbeeld: “Omzeil de #hittegolf met [xx]: bestel nu en plons morgen in uw zwembad”. Oververhitte prospects vinden u in een vingerknip.
  • Creëer buzz: lanceert u een nieuw product of actie? Verbind uw campagne aan interessante trending topics. Zo surft uw campagne mee op de hype en rolt ze over de tongen. Deze internationale merken deden het u voor.
  • Doseer: overdaad schaadt, ook bij hashtags. Zet in op één trending topic. Of maak zelf een niche-hashtag. Post u bijvoorbeeld iets over uw vegetarisch restaurant in Gent? Ja, met #veggiefood bereikt u duizenden mensen, over de hele wereld. Maar probeer het eens met #VeggieGent. En lok zo de tien toeristen die in Gent op zoek zijn naar een vegetarisch maal.

Waarom uw bedrijf hashtags moet gebruiken

Hashtags werken ook in een b2b-context. Gebruik ze goed en u wint driedubbel:

  1. Merkbewustzijn: door u in trending discussies te mengen, plant u een zaadje in het hoofd van prospects. Ze onthouden uw naam en raken betrokken bij uw merk.
  2. Interactie: door vaak te polsen waarmee klanten bezig zijn, wat hen interesseert en wat ze willen, bouwt u een goede klantrelatie op.
  3. Klantloyaliteit: door regelmatig in te pikken op trending topics met details over uw bedrijfsgeschiedenis en dagelijkse werking, raakt uw klant vertrouwd met en gehecht aan uw bedrijf.

Conclusie? Laat u niet afschrikken door de hashtag. Meer nog: maak er uw vriend van. Uw klanten volgen vanzelf.

* Trending topic: een van de meest besproken onderwerpen van het moment in een sociaal netwerk.


Tevreden klanten aan het woord

Tone of voice zat meteen goed
Echte woordkunstenaars
Het tekstbureau waar je aanklopt voor topkwaliteit
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
Exact wat ik zocht
Elke tekst is een schot in de roos
Vlotte, commerciële en krachtige teksten
Ik wist wat ik wilde en Schrijf.be bezorgde het mij
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Ik wist meteen: dít is het!
Efficiënte doe-mailing met schwung
Afspraken en timing altijd gerespecteerd
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Schrijf.be? De professionele pen die ik zocht.
Zó anders dan wat je elders leest!
Teksten die meeleven
Samen tot unieke communicatiestijl komen
Teksten onder stroom
Warme samenwerking tussen bofrost* en Schrijf.be
Trefzeker, duidelijk en snel.

Wat klanten zeggen

Hartelijk bedankt voor de tekst. Ik ben er zeer tevreden mee en heb er niks op aan te merken. Nogmaals bedankt voor het goede werk: dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Rody Oversloot
RCO Productions