string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(40) "https://schrijf.be/nl/blog/gratiscontent" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(35) "Verpak uw content in als een cadeau" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(40) "https://schrijf.be/nl/blog/gratiscontent" ["image"]=> string(48) "https://schrijf.be/images/blog/content_delen.jpg" ["description"]=> string(95) "Iedereen krijgt graag cadeaus. Ook uw klant. Deel gratis content en win het hart van uw lezer. " ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Deel content met uw klant
Content is gratis. Maar heeft uw prospect wel door hoe vrijgevig u bent? Pak uw gratis content daarom eens in als écht geschenk. Als een boek, presentatie of video. Het kost u weinig, en brengt u veel op: klanten!
Gratis. Een woord dat we allemaal graag horen. Ook uw (potentiële) klant. Geeft u hem al gratis content, bijvoorbeeld sterke blogs en tips? Prima! Alleen … uw prospect is verwend. Misschien beseft hij niet wat hij allemaal krijgt.
Steek het in een pakje
Maak het eens duidelijk. Maar niet met nieuwe gratis content. Pak wat u al hebt in als cadeautje … en strik uw klant. Wat u dat opbrengt? Veel. Wat u dat kost? Wat papier en lintjes.
Nieuw pakje? Nieuwe content!
Geef uw prospect dat kerstochtendgevoel met het juiste pakje:
1. Publiceer een (e-)boek.
Laat u regelmatig blogs op de wereld los? Of lokken uw tweets, Facebook-statussen of LinkedIn-posts vaak reactie uit? Bundel de populairste in een verzamelboek – op papier of digitaal. Zelfs een pdf wordt een cadeau, als u er een strikje rond doet.
2. Geef een presentatie.
U barst van de knowhow. Deel die tijdens een gratis presentatie, eventueel als webinar. Zo lokt u in een mum van tijd tientallen prospects.
3. Zeg het met een podcast.
Krijgt u vaak dezelfde vragen? Beantwoord ze in een podcast: een ‘radio-uitzending’ die u online zet. Duidelijkheid voor uw (potentiële) klant, tijdsbesparing voor u. Win-win!
4. Maak een handig document.
U hebt vast heel wat achtergrondkennis en tips. Som ze op in een checklist. En giet belangrijke cijfers en gegevens in een infographic. Zo’n handig document heeft uw prospect altijd bij zich – en uw merk reist mee.
5. Toon het in een filmpje.
U weet hoe u te werk gaat, uw prospect niet. Toon het hem dus. Bijvoorbeeld in een video waarin u met een klant werkt. Geruststellend en dus … overtuigend!
Iedereen krijgt graag pakjes. Geef uw prospect dat kerstochtendgevoel, en hij spurt terug ... om te kopen! Hebt geen tijd, inspiratie of vindt u de juiste woorden niet? Schrijf.be bereidt uw cadeau graag voor u voor!