Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(43) "https://schrijf.be/nl/blog/gratis-content-1"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(44) "Ga voor gratis content, maar niet voor niets"
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(43) "https://schrijf.be/nl/blog/gratis-content-1"
  ["image"]=>
  string(25) "images/gratis-content.jpg"
  ["description"]=>
  string(94) "Gratis content aanbieden? Goed idee, maar stel er altijd wat tegenover. Verneem er alles over."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Gratis content geeft u niet voor niets

Gratis bestaat niet. Of toch niet in úw contentmarketingstrategie. Vraag de juiste return voor uw gratis content: contactgegevens, reclame of feedback.

gratis contentU deelt uw expertise met prospects en klanten in white papers, blogs of interessante tips. En doet dat helemaal gratis. Maar niet voor niets. Want u wilt met uw gratis content prospects aantrekken, en er klanten van maken. En u haalt er zelfs meer uit, als u het slim aanpakt. Drie dingen die u zonder problemen aan uw (potentiële) lezers vraagt:

1. Gratis content in ruil voor contactgegevens

Is iemand fan van uw white paper? Dan wil hij vast meer van u lezen. Eis dus gerust contactgegevens vóór hij uw gratis content downloadt. En voeg zijn naam en e-mailadres toe aan uw lijst voor uw nieuwsbrief of e-mails.

Voor niets gaat de zon op.

2. Gratis content in ruil voor reclame

Terwijl mensen elkaar vroeger op het dorpsplein iets aanraadden, gebeurt dat nu via sociale media. En mond-tot-mondreclame is de beste promotie die er bestaat. Vraag uw lezer in ruil voor de download om een tweet, Facebook-post of LinkedIn-update over uw gratis content. Hem kost het niets, en uw reikwijdte groeit.

3. Gratis content in ruil voor feedback

Vraag om een (héél) korte enquête in te vullen. Een beoordeling voor de content die ze gratis kregen, bijvoorbeeld. Of link er een klein marktonderzoek aan. Zo hebt u snel weer originele input voor nieuwe content!

Opgelet: vraag niet álles tegelijk. Want dan lijkt uw gratis content niet meer … gratis. En ook de manier waarop u het vraagt, is belangrijk.

Moeilijk? Schrijf.be helpt u.Moeilijk? Schrijf.be helpt u.Moeilijk? Schrijf.be helpt u.