string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(57) "https://schrijf.be/nl/blog/een-copywriter-op-een-festival" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(57) "https://schrijf.be/nl/blog/een-copywriter-op-een-festival" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Een copywriter op een festival
Zaterdag 29 juni 2013.
Couleur Café.
Half elf.
Samen met tienduizenden anderen spring ik op en neer.
Want Macklemore & Ryan Lewis bouwen een feestje op het hoofdpodium.
Storytelling door Macklemore
Ik vertaal even wat Macklemore halverwege de show vertelt.
Een leuk staaltje storytelling:
"Na elke Europese tournee spreek ik eens af met Snoop Dogg en Mariah Carey.
Wanneer we de volgende keer bijpraten, wil ik ze recht in de ogen kunnen kijken.
En hun vertellen dat je het beste publiek ter wereld ... in BELGIE vindt.
Jullie krijgen één nummer de kans om jullie te bewijzen. Komaan!"
Waarna een hit op de massa wordt losgelaten,
en iedereen zijn uiterste best doet om die titel van 'beste publiek ter wereld' te verdienen.
Copywriting door Macklemore
Ik ga ook helemaal uit de bol. Want ik vind het geweldig.
Eerst dist Macklemore ons een grappig verhaaltje op.
(Alsof hij optrekt met Mariah Carey.
Ik zie het zo voor me.)
Dan vermijdt hij het cliché: "Jullie zijn het beste publiek ter wereld."
Hij vertelt alleen maar dat hij ons het beste publiek wil vinden.
En daarna geeft hij een krachtige call to action - mét tijdsdruk:
"Jullie krijgen één nummer de kans om jullie te bewijzen."
Performing door Macklemore
Op het einde van de show gaat het jammer genoeg tóch mis.
Komt het door ons opzwepende enthousiasme?
Of door zijn roes?
In elk geval: we worden alsnog uitgeroepen tot het beste publiek aller tijden.
Jammer, zeg.