string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(50) "https://schrijf.be/nl/blog/depressieve-copywriters" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(50) "https://schrijf.be/nl/blog/depressieve-copywriters" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Depressieve copywriters
Belt u naar Schrijf.be? Dan krijgt u een vrolijke stem aan de lijn. Maar niet alle tekstschrijvers staan elke dag met een lachje op.
Je vous présente: DepressedCopywriter.com. Een website waarop vier zwartgallige copywriters slogans en reclameboodschappen aanpassen. Het kwartet werd wat cynisch door alle 'goednieuws-reclame'. Koop ons product en je belandt in het paradijs! In werkelijkheid loopt het vaak net even anders.
Slogan vs. product
De jongelui achter de website zetten slogans op tegen hun eigen product. Door de keerzijde van de medaille te tonen. En het werkt. De 'depressieve' copywriting vormt een hilarisch tegengif voor alle overdreven enthousiaste reclame. Want dáár word je pas écht depressief van.
Enkele voorbeelden: