string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/daarom-lees-ik-uw-blog-niet" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(38) "3 redenen waarom niemand uw blog leest" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(54) "https://schrijf.be/nl/blog/daarom-lees-ik-uw-blog-niet" ["image"]=> string(75) "https://schrijf.be/images/blog/vrouw_kijkt_verward_naar_scherm_vierkant.jpg" ["description"]=> string(110) "Wilt u dat meer mensen uw blog lezen? Hou dan zeker rekening met deze tips van een copywriter slash bloglezer." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
3 redenen waarom niemand uw blog leest
Schrijft u een blog? Dan is er altijd een risico dat hij niet gelezen wordt. En dat mensen die op uw blog terechtkomen, meteen weer vertrekken.
Hier zijn alvast drie zaken die mij als copywriter slash bloglezer doen wegklikken.
1. Het is een dagboek
Er is niets mis met vertellen over uzelf (people buy people!). Maar uw blog moet interessant zijn voor uw lezer. Heeft die er niets aan? Dan haakt hij of zij af.
Neem nu deze blog van Translation Times: Judy heeft een cursus gevolgd. En leerde daar interessante mensen kennen. Good for you, Judy. Maar waarom zou ik dat willen lezen?
2. Hij is niet scanbaar
Teksten op een computerscherm worden niet gelezen, maar gescand. We zoeken automatisch naar titels, kernwoorden en samenvattingen. Geef toe: als u een lange lap tekst ziet staan zonder tussentitels of structuur, dan klikt u die toch gewoon weer weg?
3. Ik krijg niet wat ik wil
Op de blog van Gamma wil ik tips vinden over schilderen. Op de website van Colruyt wil ik leuke recepten lezen. Bij Schrijf.be wilt ú schrijftips vinden. Toch?
Stel u in de plaats van uw klanten. Wat willen zij van u? En geef hen dat dan. Het is de enige manier om een trouw lezerspubliek op te bouwen.