string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(77) "https://schrijf.be/nl/blog/cruciale-skills-voor-schrijvers-in-2020-neil-patel" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(58) "3 belangrijke skills voor copywriters in 2020 (Neil Patel)" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(77) "https://schrijf.be/nl/blog/cruciale-skills-voor-schrijvers-in-2020-neil-patel" ["image"]=> string(57) "https://schrijf.be/images/blog/Neil-Patel-skills-2020.jpg" ["description"]=> string(307) "Neil Patel is een New York Times-bestsellerauteur en medeoprichter van Hello Bar, CrazyEgg en KISSmetrics. Tijdens de State of the Industry Summit van AWAI noemde hij drie skills die schrijvers en marketeers nodig hebben om zich te onderscheiden in een wereld waar iedereen hetzelfde klinkt. Ontdek ze hier." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Begin april 2020 organiseert de American Writers and Artists Institute (AWAI) zijn State of the Industry Summit. Liefst vijf uur waarin experts van elke copywritingniche aan bod komen. Schrijf.be vat de highlights van elke talk voor u samen.
Neil Patel is een New York Times-bestsellerauteur en medeoprichter van Hello Bar, CrazyEgg en KISSmetrics. Zijn topic? ‘De zeven skills die schrijvers en marketeers nodig hebben om zich te onderscheiden in een wereld waar iedereen hetzelfde klinkt’. Al kwamen er uiteindelijk maar drie aan bod.
Storytelling is a thousand-year-old marketing tactic that still works.
- Skill #1: Google Analytics. Als copywriter wilt u dat uw teksten converteren tot klanten of leads. Google Analytics vertelt u wat ze leuk vinden en wat niet, of ze snel wegklikken, en welk type content het best en het slechtst converteert. Als u blind schrijft, op basis van meningen, dan gaat wat u schrijft niet per se voor meer inkomsten zorgen.
- Skill #2: Contentstrategie. Er zijn zoveel blogs. Gemiddeld zeven per persoon. Daarom is een contentstrategie belangrijk. Denk na hoe u uzelf onderscheidt, hoe u van prospects klanten maakt en met welke onderwerpen u de pijnpunten van uw klanten oplost. Anders produceert u content die niets oplevert en verliest u tijd en energie.
- Skill #3: Storytelling. Mensen willen een emotionele rollercoaster, zoals ze zien in reality-tv. “Storytelling is a thousand-year-old marketing tactic that still works.”
- Zijn beste tip voor schrijvers? Leer om verschillende teksttypes te schrijven. Neil heeft het gevoel dat veel schrijvers vastzitten in één type. Schrijf soms een blogpost, soms een hoofdstuk voor een boek, soms een videoscript. Ook als u ergens goed in bent. Want algoritmes veranderen, net als de types content die mensen willen. En dat vraagt om flexibiliteit.
Neil Patel over belangrijke skills voor copywriters: