Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(50) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_kunnen"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(7) "article"
  ["image"]=>
  string(17) "images/kunnen.jpg"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Kunnen?

Kunnen uw klanten uw product kopen? Of een beroep doen op uw diensten? Dan kunnen ze dat ook ... niét doen. Laat uw prospects niet glippen. Vermijd het werkwoord 'kunnen' en overtuig met uw verkoopsteksten. 

Doe de kanscan

kunnenIn kunnen en kruiken

Kunnen. En teksten op krukken. Die twee leert u hier te vermijden.

Als u iets kunt, kunt u het ook ... niet

Wat is zwak in deze advertentie:

 

 

Inderdaad: de 'kunt u'. Die is dodelijk voor de overtuigingskracht. Want als u iets kunt doen, kunt u het ook ... níét doen.

Of twijfelt u zelf?

'Kunnen' hoort niet thuis in een commerciële tekst. Nooit. Want dan loopt uw tekst op krukken. Als u als schrijver al niet zeker bent, waarom zou uw lezer het dan wél zijn?

Hoe deze advertentie dan beter, euh ... kan? Eenvoudig: "Hoe haalt u optimaal geld uit uw vennootschap?" Want dan bent u het al bijna aan het dóén.

Kunnen kan weg

Komaan, nog een voorbeeld. Op welke e-nieuwsbrief zou u klikken? Op deze:

 

Of op deze:

Zo rendeert uw sociale netwerk Voor rekruteerders zijn professionele onlinenetwerken zoals LinkedIn enorme cv-theken waaruit ze naar hartenlust putten. Hoe werkt u zich in de kijker?

Deze versie, toch? Zonder de drie twijfelwoorden. Nog beter is natuurlijk die van een copywriter:

Zo rendeert uw sociale netwerk Rekruteerders zijn verlekkerd op LinkedIn. Want onlinenetwerken staan bol van de cv's. Dus: hoe werkt ú zich in de kijker?

'Kunnen' hoort nooit thuis in een commerciële tekst.

Doe de schrijfscan

Kunt u het 'kunnen' niet laten? Dan is uw reddende engel nabij: de schrijfscan!