string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_bedrijfsbladen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_bedrijfsbladen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Bedrijfsblad
Een bedrijfsblad beginnen? Een hele onderneming! Dankzij deze tien tips begint u gecoördineerd aan uw avontuur.
Kom origineel uit de hoek
Bedrijfsbladen die van a tot z gelezen worden
Een bedrijfsblad? Goed idee ... als u het professioneel aanpakt. Want het kan uw imago maken of kraken. Schrijf.be zet u alvast op het goede spoor:
1. Maak één collega eindverantwoordelijke
Hij of zij verzamelt de inhoud, volgt de verschillende redacteurs op en o
nderhoudt de contacten met de tekstatleten van Schrijf.be. Dit schept duidelijkheid in uw organisatie.
2. Werk met rubrieken
Rubrieken geven u gedurende lange tijd houvast. Het zijn prima 'reminders' voor al wie u had beloofd inhoud te leveren.
3. Plan minstens twee nummers vooruit
Zo voorkomt u na uw eerste spetterende publicatie, de inhoud van het tweede nummer bij elkaar te moeten harken en bij het derde met de handen in het haar te zitten.
4. Kies voor minstens 4 nummers per jaar
Wilt u in het geheugen van uw lezers blijven hangen, dan verschijnt uw bedrijfsblad minstens viermaal per jaar.
5. Zorg voor evenwicht tussen tekst en beeld
Beelden versterken woorden. En omgekeerd.
6. Werk met grote en actieve foto's
Het oog wil ook wat. Zet op de foto's uw medewerkers niet tegen een muur, klaar om gefusilleerd te worden, of houterig aan een werktafel. Kies voor een geanimeerd gesprek op de werkvloer, voor mensen in beweging of collega's in hun vrije tijd.
7. Verlaat platgetreden paden
Creativiteit doet lezen. Worstelt u met obligate voorwoord? Waarom geen leuke column, een messcherp citaat of een spitante cartoon?
8. Varieer de tekstvorm
Verras uw lezers. Wissel interviews, rondetafelgesprekken, reportages, beschrijvende stukken, fotocollages, checklists, tips en inleefstukken met elkaar af.
9. Vraag om reactie van uw lezers
Interactiviteit! Las een wedstrijd in, een informatiekaart, enquête of uitnodiging voor een opendeur.
10. Integreer uw bedrijfsblad
Uw bedrijfsblad staat niet alleen. Hanteer dezelfde huisstijl als uw website, folders en catalogi. Leg links naar uw andere media. Laat lezers naar uw digitale stek surfen of uw brochures aanvragen.
Bij Schrijf.be heeft elke copywriter zijn expertisegebied. Bedrijfsbladen: referenties & werkwijze.