fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Bedrijfsblad

Een bedrijfsblad beginnen? Een hele onderneming! Dankzij deze tien tips begint u gecoördineerd aan uw avontuur. 

Kom origineel uit de hoek

Bedrijfsbladen die van a tot z gelezen worden

Haal het maximum uit uw bedrijfsblad met onze tips.

Een bedrijfsblad? Goed idee ... als u het professioneel aanpakt. Want het kan uw imago maken of kraken. Schrijf.be zet u alvast op het goede spoor:

1. Maak één collega eindverantwoordelijke

Hij of zij verzamelt de inhoud, volgt de verschillende redacteurs op en o

nderhoudt de contacten met de tekstatleten van Schrijf.be. Dit schept duidelijkheid in uw organisatie.

2. Werk met rubrieken

Rubrieken geven u gedurende lange tijd houvast. Het zijn prima 'reminders' voor al wie u had beloofd inhoud te leveren.

3. Plan minstens twee nummers vooruit

Zo voorkomt u na uw eerste spetterende publicatie, de inhoud van het tweede nummer bij elkaar te moeten harken en bij het derde met de handen in het haar te zitten.

4. Kies voor minstens 4 nummers per jaar

Wilt u in het geheugen van uw lezers blijven hangen, dan verschijnt uw bedrijfsblad minstens viermaal per jaar.

5. Zorg voor evenwicht tussen tekst en beeld

Beelden versterken woorden. En omgekeerd.

6. Werk met grote en actieve foto's

Het oog wil ook wat. Zet op de foto's uw medewerkers niet tegen een muur, klaar om gefusilleerd te worden, of houterig aan een werktafel. Kies voor een geanimeerd gesprek op de werkvloer, voor mensen in beweging of collega's in hun vrije tijd.

7. Verlaat platgetreden paden

Creativiteit doet lezen. Worstelt u met obligate voorwoord? Waarom geen leuke column, een messcherp citaat of een spitante cartoon?

8. Varieer de tekstvorm

Verras uw lezers. Wissel interviews, rondetafelgesprekken, reportages, beschrijvende stukken, fotocollages, checklists, tips en inleefstukken met elkaar af.

9. Vraag om reactie van uw lezers

Interactiviteit! Las een wedstrijd in, een informatiekaart, enquête of uitnodiging voor een opendeur.

10. Integreer uw bedrijfsblad

Uw bedrijfsblad staat niet alleen. Hanteer dezelfde huisstijl als uw website, folders en catalogi. Leg links naar uw andere media. Laat lezers naar uw digitale stek surfen of uw brochures aanvragen.

Bij Schrijf.be heeft elke copywriter zijn expertisegebied. Bedrijfsbladen: referenties & werkwijze.


Tevreden klanten aan het woord

Ik ga met een gerust hart slapen
Er kon niets beter aan de samenwerking
Samenhangend geheel van alle elementen
Contentcreatie van a tot z
Uitpakken met knappe foldertekst
Efficiënte doe-mailing met schwung
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
Elke tekst is een schot in de roos
Menselijk, constructief en no-nonsense
Mijn geheime wapen om te scoren in Google
Technische inhoud helder verwoord
We klimmen een onlinetrap hoger
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Al vijf nieuwe grote klanten - en de teller stopt niet!
Zij doen de goede dingen, en ze doen de dingen goed
Zó anders dan wat je elders leest!
Spot on!
De 'vloek der kennis' omzeild
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Schrijf.be? De professionele pen die ik zocht.

Wat klanten zeggen

Daskalidès was in ’t algemeen héél tevreden over de teksten. Goed gestructureerde teksten en aangenaam om te lezen.

Anke Ruysschaert
Across communicatiebureau