Wat doet een copywriter?
Een copywriter schrijft commerciële teksten, zoals webteksten en folders. En een copyrighter? Dat woord bestaat helemaal niet. Al denken sommige mensen van wel. Lees maar even verder.
Wat doet een copywriter eigenlijk? Het is een vraag die we als Schrijfberen in het dagelijks leven allemaal al wel eens te horen krijgen. Het kan dan best lollig zijn om te bal terug te kaatsen. “Wat denk je zelf?” “Euh … jullie houden je bezig met auteursrechten? Copyright?”
Neen, dus. Dat zou van ons … ‘copyrighters’ maken. Een vak dat tot nader order niet bestaat. Van de spelling alleen al krijgen we lichtjes kippenvel. Want correcte spelling, daar zijn wij, broodschrijvers, gevoelig voor.
Betekenis copywriter
“Broodschrijvers?” denkt u nu weer. Inderdaad: een copywriter is iemand die, tegen betaling, commerciële teksten schrijft. Een e-nieuwsbrief, of een brochure. Een flyer, speech, webtekst of blog. U bedenkt het zo gek nog niet, of we schrijven het voor u. Zónder spelfouten, in heldere, overtuigende taal. We verpakken de kernboodschap van uw bedrijf in een wervende tekst die de kwaliteiten van uw product, bedrijf of dienst in de verf zet. Zodat u uw potentiële klanten moeiteloos over de streep trekt.
Het copyright van de copywriter
Een niet onbelangrijk detail is trouwens dat het copyright van onze uiteindelijke pennenvrucht helemaal voor u is. Inderdaad: wij schrijven uw tekst, maar de intellectuele rechten zijn voor u. Ook als u 'm integraal online wilt gooien, een fragment delen op Twitter, of zelfs ingekaderd boven uw bed hangen … omdat ie zó goed is. Want ja, kwaliteit, daar gaan wij copywriters – opnieuw: dus níét ‘copyrighters’, brrrr – wel voor. U krijgt bij Schrijf.be zelfs drie copywriters voor de prijs van één. Als u dan niet gerust slaapt (al dan niet met onze tekst boven uw bed), weten wij het ook niet meer.
De copywriter doet dus wat u vraagt. Een droom die uitkomt? Neem dan snel contact op met ons.