string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(43) "https://schrijf.be/nl/blog/chocoladekaartje" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(43) "https://schrijf.be/nl/blog/chocoladekaartje" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Chocoladekaartje
Ik heb een cadeau gekregen. Een doos chocolaatjes. U weet wel, die 'de ambassadeur' altijd aan zijn gasten voorschotelt. Nja. Supermarktpralines op een fancy diplomatiek feestje? Ik dácht het niet.
Betrapt
Natuurlijk was dat cadeautje een kort leven beschoren. Door zo'n doosje lekkers raas ik altijd sneller dan een Australische bosbrand. Maar wat vond ik op de bodem? Een kaartje dat me zei: "U hebt niet kunnen weerstaan?" Nou, dacht ik. Correct. Ik voelde een lichte blos opkomen.
Beloofd
Gelukkig ging het kaartje verder met een hoopvolle boodschap. "Tijd voor een nieuw gouden moment!" Ik knikte heftig. En zowaar, het kaartje beloofde me dertig hele centen korting op een nieuw doosje chocolaatjes! Een gewéldige marketingtruc vind ik dat. Je klant net te grazen nemen op het moment dat hij het kwetsbaarst is. Op het indroeve ogenblik waarin hij beseft dat het doosje leeg is, een hoopgevende boodschap van een nieuw doosje brengen. Sterk. Al kan de korting beter ...