Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Begin april 2020 organiseert de American Writers and Artists Institute (AWAI) zijn State of the Industry Summit. Liefst vijf uur waarin experts van elke copywritingniche aan bod komen. Schrijf.be vat de highlights van elke talk voor u samen. 

Brian Clark vertelt over contentcuratie.Brian Clark is het brein achter Copyblogger.com, misschien wel een van de belangrijkste blogs over copywriting en bloggen. Brian sprak over contentmarketing en -curatie.

If you don’t know what to write about, you shouldn’t be writing about anything.

  • Bij contentcuratie gebruikt u de content van anderen om meer mensen te bereiken en uw reputatie op te bouwen. In een e-nieuwsbrief somt u bijvoorbeeld de beste blogs op die u die week bent tegengekomen.

  • De uitdaging van contentmarketing: er is zoveel content. Het wordt moeilijker en moeilijker om mensen te overtuigen dat ze zich op uw nieuwsbrief moeten abonneren.

  • De mindset bij contentcuratie? “Here’s what I think is cool, important, good, useful on this topic, and I’ll tell you what I think about it as well.” Probeer de stukken dus niet gewoon aan te bieden, maar er ook iets zinnigs over te zeggen.

  • Zelfs als u andermans content deelt, zullen mensen u op de lange termijn gaan beschouwen als een expert.

  • "There’s always a need for a really solid writer.”

  • “Marketing yourself well, positioning yourself as an industry expert, as opposed to just another writer, is the way you make a freelance business lucrative and enjoyable, because you get really good clients, you get the best kind of engagements.”

  • Waar haalt u content? Abonneer uzelf op nieuwsbrieven. Gebruik RSS-feeds om snel honderden blogs te scannen. En check wat mensen delen op sociale media.

  • “I’m not trying to discourage anyone from creating original content, at all.” Maar: “If you don’t know what to write about, you probably shouldn’t be writing about anything.”

Brian Clark over contentcuratie:

Reageer