fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Begin april 2020 organiseert de American Writers and Artists Institute (AWAI) zijn State of the Industry Summit. Liefst vijf uur waarin experts van elke copywritingniche aan bod komen. Schrijf.be vat de highlights van elke talk voor u samen. 

Brian Clark vertelt over contentcuratie.Brian Clark is het brein achter Copyblogger.com, misschien wel een van de belangrijkste blogs over copywriting en bloggen. Brian sprak over contentmarketing en -curatie.

If you don’t know what to write about, you shouldn’t be writing about anything.

  • Bij contentcuratie gebruikt u de content van anderen om meer mensen te bereiken en uw reputatie op te bouwen. In een e-nieuwsbrief somt u bijvoorbeeld de beste blogs op die u die week bent tegengekomen.

  • De uitdaging van contentmarketing: er is zoveel content. Het wordt moeilijker en moeilijker om mensen te overtuigen dat ze zich op uw nieuwsbrief moeten abonneren.

  • De mindset bij contentcuratie? “Here’s what I think is cool, important, good, useful on this topic, and I’ll tell you what I think about it as well.” Probeer de stukken dus niet gewoon aan te bieden, maar er ook iets zinnigs over te zeggen.

  • Zelfs als u andermans content deelt, zullen mensen u op de lange termijn gaan beschouwen als een expert.

  • "There’s always a need for a really solid writer.”

  • “Marketing yourself well, positioning yourself as an industry expert, as opposed to just another writer, is the way you make a freelance business lucrative and enjoyable, because you get really good clients, you get the best kind of engagements.”

  • Waar haalt u content? Abonneer uzelf op nieuwsbrieven. Gebruik RSS-feeds om snel honderden blogs te scannen. En check wat mensen delen op sociale media.

  • “I’m not trying to discourage anyone from creating original content, at all.” Maar: “If you don’t know what to write about, you probably shouldn’t be writing about anything.”

Brian Clark over contentcuratie:


Tevreden klanten aan het woord

Uitstekende partner voor elke taalklus
Elke tekst is een schot in de roos
Goed voor planning en humeur
Winning team
Wil je echt goede teksten?  Dan moet je hier zijn.
De betrouwbare partner die we zochten
Volbloed taalkunstenaars
In één woord? Kwaliteit!
De tekst verwoordt precies wat wij willen zeggen
Snel en professioneel: wat wil je nog meer?
Doorzettingsvermogen en creatieve input
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Uitpakken met knappe foldertekst
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Partner bij uitstek
Er kon niets beter aan de samenwerking
Vlotte maar doordachte werkwijze
Geen blindelingse eindredactie

Wat klanten zeggen

Ik heb de goedkeuring al ontvangen. De klant is hypertevreden!

Nadine di Meo